Producatorul auto nipon Nissan se asteapta la mai multi ani cu vanzari scazute in Europa, "care, desi afectata de supracapacitatea fabricilor de pe continent, nu se va confrunta cu un scenariu de tip Armaghedon", a afirmat joi seful aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
Vanzarile auto in Europa au ajuns la cel mai scazut nivel din ultimii 17 ani, deoarece criza datoriilor suverane a redus cererea pentru masini, pe fondul sporirii somajului si a incetinirii cresterii economiei.
Nissan va coordona corespunzator capacitatea fabricilor sale pentru a face fata cererii, a explicat Ghosn, intr-un interviu acordat Bloomberg Television in Hong Kong.
"Piata, pe ansamblu, este in declin, deci ma astept ca Nissan sa reduca productia. Este foarte probabil ca actuala situatie din Europa sa continue cativa ani, iar cresterea vanzarilor Nissan sa fie in linie cu piata", a afirmat Mitsushige Akino, director la Ichiyoshi Asset Management Co in Tokyo.
Joi, la bursa de la Tokyo actiunile Nissan au scazut cu 0,5%, la 736 yeni, in timp ce indicele Nikkei-225 inregistra un avans de 0,5%.
In august, Nissan a vandut in Europa 41.832 vehicule, in crestere cu 3,1% comparativ cu perioada similara din 2011.
Compania nipona intentioneaza sa produca anul acesta peste cinci milioane de vehicule si se asteapta la cresterea cererii din sud-estul Asiei si SUA, a explicat Ghosn.
Acesta a adaugat: "Myanmar ar putea fi cheia viitorului, alaturi de Indonezia si Vietnam". Desi Nissan isi majoreaza productia in sud-estul Asiei, aprecierea yenului descurajeaza compania sa-si majoreze productia in Japonia, sustine seful aliantei Renault-Nissan.
La sfarsitul lunii iunie, Nissan Motor anunta ca va construi o noua fabrica in China, de 785 milioane de dolari, impreuna cu partenerul sau chinez Dongfeng Motor Co.