Opel, divizia europeana a General Motors (GM), se va extinde puternic in Rusia, ca parte a planului de majorare a exporturilor, pentru a compensa declinul vanzarilor in Europa si pentru a evita China, a anuntat publicatia germana "Bild am Sonntag".
"Pentru Opel, Rusia are o importanta foarte mare. In cativa ani, piata auto rusa ar putea deveni mai mare decat cea germana" , a declarat directorul general al General Motors, Dan Akerson, transmite Reuters.
Opel isi va continua campania de exporturi dupa ce a intrat anul trecut pe pietele din Australia, Chile si Singapore, iar in acest an va intra pe piata din Emiratele Arabe Unite, a explicat seful Opel, Karl-Thomas Neumann. Acesta a afirmat ca Opel beneficiaza de o imagine foarte buna in Rusia, unde a vandut anul trecut peste 80.000 de vehicule. Si Turcia este o piata in crestere pentru Opel, care a livrat aici 50.000 de modele.
In schimb, majorarea exporturilor catre China ar costa Opel sute de milioane de euro, iar in acest moment producatorul auto german are alte prioritati, a declarat Neumann.
Opel a vandut anul trecut peste un milion de vehicule in Europa si in acest an spera sa inregistreze rezultate similare gratie lansarii noului model subcompact Adam si a noului cabriolet Cascada.
"Desigur, aceasta depinde de starea pietei", a declarat luna trecuta directorul de vanzari de la Opel, Duncan Aldred, cu ocazia salonului auto de la Geneva, adaugand ca piata auto din Europa ar putea inregistra o scadere de 10% in 2013 comparativ cu 2012.
Duncan Aldred a recunoscut ca toate pietele din zona euro inregistreaza performante sub asteptari, insa a adaugat ca Opel si-a luat deja o marja de siguranta atunci cand si-a facut prognozele.