Piata automobilelor de lux din Asia este in crestere. Cifrele arata ca piata auto din China a depasit-o pe cea din Germania, in timp ce piata auto de lux din India creste anual cu 40% din punct de vedere al numarului de masini vandute.
Chiar si cu un ritm de crestere atat de accelerat, piata auto de lux din India se afla mult in spatele Chinei, scrie Business Insider.com.
Astfel, daca se estimeaza ca vanzarile Mercedes si BMW vor ajunge la 20.000 de unitati, in China estimarile se invart in jurul cifrei de 320.000 de masini.
Cresterea pietei auto de lux din India se datoreaza avantului luat de tanara generatie de miliardari, pentru care o masina italiana exotica sau marca Mercedes sunt simolurile unui statut.
Chiar daca expansiunea pietei este ridicata, exista si factori care o limiteaza.
In primul rand, drumurile din India reprezinta o problema, numeroase sosele nationale fiind denivelate si punand probleme soferilor unor masini performante.
De asemenea, guvernul impune taxe mari pe bunurile de lux importante, facand ca pretul masinilor de lux sa se dubleze chiar fata de pretul lor din Europa.