Piata auto din UE a inregistrat in septembrie cea mai severa contractie din ultimii doi ani. Astfel, in septembrie 2012, inmatriularile de autoturisme noi au scazut cu 10,8% comparativ cu aceeasi luna din 2011, ajungand la 1,09 milioane de unitati.
Inmatricularile de autoturisme noi marca Dacia au scazut in luna septembrie in Uniunea Europeana cu 14,4%, fata de aceeasi luna din 2011, ajungand la 15.300 de unitati, conform Mediafax.
Grupul Renault, care include marcile Renault si Dacia, a consemnat un declin de 29,5% in septembrie 2012 fata de aceeasi luna din 2011, inregistrand circa 76.600 de unitati inmatriculate.
Marca Renault a afisat o scadere de 32,5% in septembrie, la 61.250 inmatriculari.
Volkswagen, cel mai mare producator european de automobile, a livrat 261.800 automobile in UE in septembrie, in scadere cu 8% fata de luna septembrie 2011, in timp ce marca Skoda a inregistrat o scadere de 4,3%, la 42.300 unitati.
Inmatricularile de autoturisme noi au scazut in septembrie cu 8,1% pentru marcile grupului francez PSA Peugeot Citroen, ajungand la 119.500 unitati, in timp ce General Motors a consemnat un declin de 16,2%, la 93.700 unitati.
Pentru Ford, numarul livrarilor a scazut cu 14,9% in septembrie 2012, la 90.400 unitati.
In primele noua luni ale anului, piata UE s-a restrans cu 7,6%, la 9,36 milioane unitati.
In Romania, vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 22,5% in primele noua luni din acest an, comparativ cu perioada similara din 2011, ajungand la 53.582 unitati, a c anuntat Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Piata auto din Romania supravietuieste pe spatele companiilor
Romania a inregistrat a doua cea mai mare scadere din Uniunea Europeana a pietei auto in luna august, de 42,3%, dupa Grecia, care a consemnat o contractie de 46,7%, potrivit datelor publicate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Piata auto din Romania, in cadere libera. Doar Grecia a scazut mai mult