Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Piata auto, la mana companiilor. Persoanele fizice genereaza doar 31% din vanzari

Piata auto, la mana companiilor. Persoanele fizice genereaza doar 31% din vanzari


Persoanele fizice mai genereaza doar 31% din vanzarile de masini noi pe piata auto din Romania, in scadere de la 45%, anul trecut.

Clientii dealerilor auto sunt in prezent companiile internationale, singurele care au bani sa isi innoiasca parcul auto, in aceasta perioada.

"Exista o alunecare puternica spre zona de clienti de flota. Clientul principal a devenit o corporatie, internationala de cele mai multe ori, care inca mai are o afacere care sa-i permita schimbarea parcului auto si are si resurse financiare.

Persoanele fizice nu prea mai exista, si se vede si din faptul ca exista tichete (pentru programul Rabla) neutilizate. De aceea, programul trebuie suplimentat cat mai repede pentru ca sa fie cat mai accesibil pentru clienti", a spus Valmar, la conferinta Mediafax Talks about Auto Industry.

23 de salarii pentru o masina

Calculele APIA arata ca un roman care obtine un venit brut de 446 euro pe luna trebuie sa lucreze 23 de luni pentru a achizitiona o masina de 10.000 de euro si 343 de litri de benzina lunar.

"Romania este la coada clasamentului si daca ne uitam la acesti indicatori. In Austria cu un salariu lunar poti cumpara 2.600 de litri de benzina si trebuie sa lucrezi trei luni pentru a putea sa cumperi o masina de 10.000 de euro", a adaugat Valmar, citat de Mediafax.

In urma Romaniei dupa aceste criterii se numara Bulgaria, Albania si Ucraina.

Piata auto, in cadere libera

Piata auto s-a redus in primele cinci luni cu 12,1%, la 34.467 unitati, vanzarile de autoturisme avand un ritm de scadere apropiat (11,9%), la 28.979 unitati. Livrarile de vehicule comerciale au scazut cu 13,2%, la 5.158 unitati, iar cele de autobuze cu 8,3%, la 330 unitati, potrivit Mediafax.

Cifra de afaceri companiilor din sectorul auto din Romania va continua, in 2012, trendul negativ din 2011, iar profitul retelelor de distributie pentru autovehiculele noi va ramane in jur de zero, a aratat, miercuri, Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), la o conferinta de profil.

"Nu mai putem vorbi de profitabilitate in zona vanzarilor de autovehicule noi. Majoritatea clientilor cumpara masini second-hand, ceea ce face ca din parcul auto national existent, de circa 4,322 milioane de masini, majoritatea sa aiba o vechime de zece ani, iar varsta media este de 11,5 ani", a spus Valmar.

In primele cinci luni ale anului 2012, s-au vandut 60.500 de autovehicule second-hand si doar 26.017 masini noi. Conform datelor APIA, in 2011, vanzarile au fost, din acest punct de vedere, echilibrate, in piata comercializandu-se 94.488 de autovehicule noi si 93.300 second-hand.

Scaderea pietei auto, determinata si de lansarea tarzie a programului "Rabla"

Scaderea pietei are la baza, potrivit APIA, printre altele, lansarea tarzie a programului de innoire a parcului auto, zvonurile legate de acest program, dar si puterea de cumparare redusa si importul ridicat de masini second-hand din ultimii ani.

"In ceea ce priveste programul de innoire a parcului auto, cred ca o valoare rezonabila la care ne gandim si in contextul economic actual ar fi de 100.000 de masini casate pe an, pentru a creste gradul de intinerire a parcului auto. De asemenea, sunt necesare masuri fiscale care sa promoveze detinerea de masini mai putin poluante si corectarea si corelarea cadrului legal de autorizari de ateliere de reparatii", a mai spus vicepresedinte APIA.

In mai au fost fabricate 32.040 autovehicule, cu 36,5% mai mult decat in aprilie

Potrivit APIA, in luna mai 2012 au fost fabricate 32.040 autovehicule, cu 36,5% mai mult decat in aprilie, ceea ce face ca pe intreaga perioada (ianuarie-mai) sa fie consemnata o crestere totala de 1,9% (142.128 unitati), comparativ cu aceeasi perioada din 2011.

La export, se inregistreaza o crestere generala de 2,3% fata de aceasi perioada din 2011, respectiv un volum total de 129.649 unitati. La autoturisme s-a inregistrat o crestere cu 4,4% (volum total 122.557 unitati fata de 117.382 in 2011), in timp ce la vehiculele comerciale se inregistreaza o scadere de 24,5% (volum total 7.092 unitati, fata de 9.399 in 2011).

Dacia Duster, cel mai cautat model la export

Cel mai cautat model la export in luna mai a fost Dacia Duster, 11.477 unitati in mai si un total de 59.754 in primele cinci luni (49% din numarul total de autoturisme exportate), urmat de Sandero (6.867 unitati in luna mai si un total de 27.689 in 2012) si Logan (3.720 unitati in luna mai), acesta din urma inregistrand practic o dublare a volumului total exportat in 2012 (18.209 unitati) fata de 2011 (9.893 unitati).

La autoturisme, pe primele cinci luni din 2012, topul pe marci este format de Dacia, cu 7.882 unitati vandute (27,2% din total), urmata de Volkswagen (3.212 unitati/11,1%), Skoda (2.723 unitati/9,4%), Renault (2.042 unitati/7,1%), Ford (1.952 unitati/6,7%) si Hyundai (1.205 unitati/4,2%).

Brent Valmar estimeaza ca piata auto nu va depasi 92.000 de autovehicule, in 2012.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1359 ori