Preturile masinilor au inceput sa creasca in ultimele doua luni pe masura ce dealerii marcilor de volum si-au redus stocurile si implicit discounturile s-au micsorat, potrivit jucatorilor din piata auto.
"De la inceput a fost gresita politica de reduceri de preturi. Masinile nu se vand pentru ca nu se dau discounturi, ci pentru ca nu exista finantare", a declarat Viorel Niculescu, fostul sef al Romcar, importatorul Ford in Romania.
Daca in prima jumatate a anului in cazul SUV-urilor si limuzinelor discounturile ajungeau chiar si la peste 40%, in prezent acestea au ajuns la sub 20% sau chiar au disparut.
Spre exemplu, daca la nivelul lunii iunie dealerii Audi comercializau SUV-ul compact Q5 cu un pret special de 31.151 euro cu TVA, pe masura ce stocurile s-au micsorat, pretul a crescut la 40.460 de euro, iar discountul a scazut.
Acelasi trend s-a observat si in cazul modelelor Mercedes-Benz A si B Klasse, care in iunie beneficiau de un discount de pana la 4.000 de euro plus TVA, dar care a ajuns in prezent la 2.850 respectiv 2.540 de euro.