Seful de la Chrysler, Sergio Marchionne, a refuzat salariul in 2011 pentru cel de-al doilea an la rand, in conditiile in care producatorul auto a avut de rambursat anul trecut un imprumut guvernamental de peste 7 miliarde de dolari.
In schimb, Sergio Marchionne a primit 3,5 milioane euro in 2010, pentru functia de CEO pe care o detine la Fiat, companie care detine 58,5% din Chrysler. Insa salariul acordat de Fiat in 2011 nu a fost dezvaluit deocamdata.
Cu toate acestea, Chrysler i-a asigurat lui Marchionne costurile de intretinere ale apartamentului din Michigan, potrivit unui raport anual al companiei.
Marchionne, un manager cu mana de fier
Marchionne conduce cu mana de fier ambele companii din momentul in care Chrysler a falimentat in 2009, reusind sa scoata compania din colaps si sa confere credibilitate investitorilor de pe Wall-Street.
Chrysler si-a imbunatatit situatia financiara, prin cresterea valorii de piata la 7,5 miliarde de dolari la sfarsitul lui 2011, cu 56% mai mult decat cu un an inainte.
"Cresterea se datoreaza in primul atingerii obiectivelor propuse in planul nostru de business", se arata intr-un comunicat al companiei.
Chrysler a inregistrat un profit de 183 milioane de dolari in 2011, dupa o pierdere de 652 milioane de dolari in 2010. Vanzarile de pe piata americana au crescut cu 24,3%, cu ajutorul lansarii a 16 modele noi sau imbunatatite.
Producatorul auto a obtinut in luna mai refinantarea imprumutului cu dobanzi ridicate acordat de SUA si Canada, ca parte a planului de salvare.
Vanzarile Chrysler catre clienti mari, precum firmele de inchirieri auto au scazut de la 36,1% in 2010, la 27,6% in 2011, din totalul vanzarilor in SUA ale producatorului auto. Iar scaderea reprezinta o veste buna, in conditiile in care vanzarile en-gros, catre clientii mari sunt mai putin profitabile decat cele in regim de retail.