Volkswagen AG (VW), al doilea mare producatorul auto pe plan mondial si-a orientat bine oferta pe piata auto, in ciuda contextului economic dificil. Astfel, China, SUA si Europa de Est au condus la o crestere a vanzarilor cu 7,8% in mai, in ciuda declinului din Europa Occidentala.
Livrarile de vehicule de pasageri, SUV-uri si vehicule comerciale au urcat luna trecuta la 763.800, fata de 708.800 in mai 2011.
In primele cinci luni din 2012, vanzarile VW, care includ si brandul Audi si divizia ceha Skoda, au scazut cu 6,4% in Europa Occidentala, excluzand Germania, fata de un declin de 4,7% in primul trimestru.
"In ciuda unei tendinte in general pozitive, continuam sa urmarim foarte atent incertitudinile majore din zona euro", a declarat directorul de vanzari Christian Klingler.
Pe plan mondial vanzarile VW au crescut in primele cinci luni cu 8,4%, la 3,65 milioane de vehicule.
Producatorul auto german a inregistrat in perioada ianuarie-martie 2012 o crestere a profitului operational cu 10%, la 3,21 miliarde de euro (4,26 miliarde de dolari), de la 2,91 miliarde de euro in perioada similara din 2011, in timp ce analistii estimau castiguri de 2,66 miliarde de euro.