Peugeot anticipa in urma cu 5 luni, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, o noua varianta a modelului 308 prin conceptul Prologue SW. Astazi, cu doar cateva saptamani inainte de deschiderea Salonului de la Geneva, francezii au dezvaluit primele imagini si informatii oficiale ale versiunii de productie, inspirata din conceptul prezentat la Frankfurt.
Este vorba despre noul Peugeot 308 SW, varianta break a hatchback-ului care
se comercializeaza deja pe piata europeana. Asemeni generatiei precedente, 307
SW, noua varianta combina elementele break-urilor clasice cu dimensiunile medii
ale unui MPV.
Comparativ
cu actualul hatchback, varianta break a crescut in dimensiuni, ampatamentul
masurand acum cu 100 de mm mai mult. Aceste modificari vor fi resimtite in
habitaclu, unde spatiul mai mare permite adaugarea unui al treilea rand de
scaune pentru doi pasageri. Spatiozitatea se resimte si in cazul portbagajului
care masoara 573 de litri in conditii normale si 2149 de litri atunci cand
bancheta spate se rabateaza.
Sub capota noului 308 SW, Peugeot va oferi aceeasi gama de motorizari ca si
in cazul hatchback-ului. Viitorii clienti vor putea opta intre urmatoarele
motorizari pe benzina: o unitate aspirata natural de 1.4 litri 95 de cai
putere, un motor de 1.6 litri si 120 de cai precum si versiunea supraalimentata
a acestuia care dezvolta 140 (cutie automata),150 si 170 de cai. Fanii
diesel-ului vor regasi sub capota lui 308 SW un propulsor de 1.4 litri si 90 de
cai putere si doua versiuni ale motorului de 1.6 litri care dezvolta 110 si 136
cai.
Noul
Peugeot 308 SW va intra pe piata europeana la inceputul acestei veri, pana
atunci el putand fi admirat live, peste doua saptamani, la Salonul Auto de la
Geneva, alaturi de cealalta premiera a francezilor, 308 GTI Peugeot pregateste
pentru Geneva doua premiere mondiale, una anticipata deja de jurnalistii
internationali (308 SW) si o surpriza totala, o versiune sportiva a actualului
308.
Botezat 308 GT THP 175, noua versiune a modelului francez imprumuta acelasi
propulsor supraalimentat de 1.6 litri regasit pe 207 GTI THP 175, lansat anul
trecut. Ca si in cazul fratelui mai mic si asa cum o spune si numele, 308 GTI
dezvolta 175 de cai, un bagaj de putere suficient pentru a inspira
versiunii un comportament sportiv.
Intreaga
putere este transmisa puntii fata prin intermediul unei cutii manuale cu 6
trepte. Cei 175 de cai se simt din plin la 6000 de rpm in timp ce cuplul motor
de 263 Nm va intra in actiune la doar 1600 de rpm. Cu asemenea resurse sub
capota, noul 308 GTI se poate lauda cu un sprint de la 0 la 100 de km/h in doar
8.3 secunde. Cu toate acestea, consumul ramane unul redus, de 6.3 litri/100 de
km in ciclu combinat, iar emisiile CO2 nu depasesc valoarea de 180 g/km.
Aerul sportiv este inspirat si de elementele care individualizeaza versiunea
GTI: un spoiler fata mult mai coborat, o garda la sol mai mica, si un spoiler
spate redesenat. La interior, pasagerii se vor putea bucura de schimbator si
pedale din aluminiu, un volan sportiv si un instrumentar modificat.
Versiunea
sportiva a modelului 308 va fi disponibila pe piata europeana chiar din aceasta
primavara.