Potrivit ultimelor zvonuri, se pare ca italienii vor dezvolta o platforma proprie (modulabila, dupa exemplul Audi) pentru generatiile viitoare si nu vor mai "imprumuta" una de la FIAT. Cu putin timp in urma se credea ca urmasul lui 147 va folosi, asemeni noului Lancia Delta, platforma lui FIAT Bravo.
Insa, inginerii
de la Alfa au renuntat la aceasta solutie dupa ce au constatat ca nu
vor putea construi un model usor pe platforma respectiva. Au preferat
sa o modifice substantial - asa s-a nascut platforma C-Evo -, dar au dat de alta problema: costurile.
Singura solutie ar fi ca aceasta sa fie produsa in cat mai multe
exemplare, iar asta inseamna sa fie folosita si de urmasul lui 159,
Brera si Spyder, dar si de SUV-ul Alfa Romeo care va fi prezentat peste
cativa ani.
Producatorul din Milano face un pas mare, unul care a fost
facut si de Mazda, caci reducand greutatea se vor intoarce masinile cu
adevarat sportive, adica unul din motivele pentru care marca din
Peninsula este atat de iubita.