Audi va prezenta modelul Q7 V12 TDI la Geneva si il va "arunca" in piata in a doua parte a acestui an. Masina va fi produsa de catre divizia Quattro a Audi. Sasiul pe care va sta descendentul primului propulsor diesel care a castigat Le Mans-ul este construit din... Audi va prezenta modelul Q7 V12 TDI la Geneva si il va
"arunca" in piata ulterior, in a doua parte a acestui an. Masina va fi produsa de catre divizia Quattro a Audi.
Sasiul pe care va sta descendentul primului propulsor diesel care a
castigat Le Mans-ul este construit din aluminiu si sta pe amortizoare
pe aer controlate electric.
Jantele din aliaj usor ale Q7-lui masoara 21 de inci, iar cele 6 spite
duble lasa loc privirii sa zareasca imensele discuri de frana ceramice
de 20 de inci.
SUV-ul este personalizat la interior cu insertii de carbon sau
aluminiu, insa pielea este elementul cel mai prezent in habitaclul
Q7-lui. Evident ca masina are scaune sport incalzite in fata si, in
plus, ofera pasagerilor o lumina ambientala placuta pe timp de noapte.
Dar cel mai important lucru care face acest model atat de diferit de toate celelalte este propulsorul V12, acelasi folosit de Audi si
pentru conceptul R8 V12 TDI, prezentat la Detroit in urma cu o luna.Propulsorul are o capacitate de 6.0 litri si in ciuda dimensiunilor sale,
consuma doar 11.9 litri la suta de km.
Puterea generata de propulsor ajunge la 500 de CP, iar cuplul este
enorm, 1000 Nm.
Cu o asemenea herghelie sub capota Q7 se comporta ca o sportiva
pursange pe pista, ajungand la prima suta in 5.5 secunde. Despre viteza
maxima nu vom afla decat dupa ce masina va intra in posesia celor care
ii vor dezactiva limitarea din fabrica de 250 de km/h. Probabil ca Q7
V12 TDI poate atinge usor 300 de km/h.