Boagiu s-a gandit la cauciucurile de iarna obligatorii, pe ruta Brasov - Capitala

Luni, 15 Noiembrie 2010, ora 00:41
1417 citiri
Boagiu s-a gandit la cauciucurile de iarna obligatorii, pe ruta Brasov - Capitala

Obligativitatea echiparii autoturismelor cu cauciucuri de iarna a fost o idee care i-a "venit" Ancai Boagiu cand a constatat ca circulatia dinspre Poiana Brasov spre Bucuresti poate fi perturbata de "cativa fulgi de zapada", a povestit, cotidianului "Gandul", titulara Minsterului Transporturilor.

"Acum o luna, in timp ce veneam din Poiana Brasov inspre Bucuresti, au inceput sa cada cativa fulgi de zapada. Brusc au inceput ciocnirile intre masini.

M-am enervat, i-am sunat pe cei de la Compania de Drumuri si i-am luat la intrebari. Le-am zis ca ii dau afara daca nu iau masuri urgente.

Ei mi-au spus ca nu e vina lor, pentru ca toata lumea are cauciucuri de vara. Asa mi-a venit ideea", a declarat, pentru "Gandul", Anca Boagiu, cu putin timp inainte sa anunte ca s-a razgandit si ca obligativitatea nu se aplica decat de anul viitor.

"Apoi am intrebat cum e situatia in alte state europene si am aflat ca Germania tocmai introducea aceasta masura", a adaugat ministrul.

In saptamana dintre anuntarea masurii ca obligatorie incepand de anul acesta si joia trecuta, cand ministrul a anuntat ca e in vigoare abia de anul viitor, atat magazinele de specialitate cat si service-urile au fost luate cu asalt, se remarca in articolul din "Gandul".

"La nivelul service-urilor activitatea de montare a cauciucurilor de iarna a crescut cu 20-25% in medie. Mi-am cumparat si eu, ocazie cu care am descoperit ca, din cauza anuntului, anvelopele s-au scumpit cu 15-20%. Cand le-am comandat, inainte de anunt, erau 500 de lei fiecare.

Cand le-am primit erau deja 595 de lei", a declarat, pentru "Gandul", Cristian Muntean, director in cadrul ASSAI, asociatie care reprezinta interesele a peste 400 de service-uri auto independente.

Ministerul a decis ca prevederea privind obligativitatea echiparii cu cauciucuri de iarna sa se aplice si masinilor mici, nu numai celor de mare tonaj, nu numai din motive de siguranta, ci si din motive economice. "Avem in vedere doua chestiuni.

In primul rand siguranta traficului, iar in aceasta privinta nu trebuie sa mai argumentez de ce sunt mai eficiente anvelopele de iarna. Apoi, este vorba despre costurile pe care le avem pentru decongestionare.

Acestea sunt cuprinse intre 1.050 si 1.500 de lei pe ora. Anul trecut am avut cumulat blocaje in trafic de 67 de zile", a explicat Boagiu. Conform calculelor cotidianului, pierderile ar totaliza in acest caz peste doua milioane de lei, respectiv cel putin 470.000 de euro.

Ministrul Boagiu a tinut sa precizeze ca aplicarea legii anul acesta, la scurt timp dupa anuntarea sa, nu este o tentativa de a favoriza pe nimeni.

"Am auzit astfel de vorbe cum ca sunt favorizate anumite firme. Pe cine sa favorizez? Eu am avut in vedere siguranta traficului si reducerea costurilor. Nu stiu care sunt firmele care vor avea beneficii de pe urma acestor masuri.

Cei care au observatii de genul acesta sa demonstreze ceea ce spun", a mai declarat titulara Transporturilor. 

Samsung ar putea lansa ceasuri inteligente cu o funcție de monitorizare a glicemiei
Samsung ar putea lansa ceasuri inteligente cu o funcție de monitorizare a glicemiei
Un nou raport sugerează că Samsung ar putea introduce monitorizarea glicemiei în ceasurile sale inteligente de generație următoare, o inovație care ar putea transforma modul în care...
Google Maps vrea sa îi ajute pe utilizatori să găsească cele mai bune locuri din oraș
Google Maps vrea sa îi ajute pe utilizatori să găsească cele mai bune locuri din oraș
Google a anunțat recent implementarea unei noi funcții de inteligență artificială în aplicația Google Maps, destinată să transforme modul în care utilizatorii descoperă noi locuri....
#anca boagiu, #cauciucuri, #iarna , #Stiri Auto