Construita la standarde de autostrada, varianta de ocolire Deva - Orastie (parte a Coridorului IV Paneuropean, cel mai amplu poiect de infrastructura rutiera din Romania) este gata de inaugurare.
Proiectul - reprezentat de constructia variantei de ocolire de tip "Greenfield" - va scapa orasele Deva, Simeria si Orastie de o buna parte a traficului infernal de pe DN7 si va usura drumul spre Ungaria, prin vama Nadlac, cea mai tranzitata de pe frontiera de vest. Cu atat mai mult cu cat intrarea pe noua autostrada se va face pe la est de Orastie, cu intrare/iesire la intersectia Simeria, pentru a colecta si traficul de pe DN66.
Realizata in principal cu fonduri europene, in baza memorandumului de finantare intre Comisia Europeana si Guvernul Romaniei, de asocierea Strabag AG - Strabag SRL si Straco Grup - noua autostrada masoara 17,7 kilometri. Are doua benzi pe sens (adica patru benzi de circulatie de cate 3,75 de metri latime), doua benzi de stationare de urgenta de 2,50 metri si o zona mediana de 3 metri latime.
Constructorul a ridicat 12 poduri si pasaje superioare, cu o deschidere minima de 24 de metri, 72 de podete si a amenajat zone de odihna amplasate pe fiecare sens al autostrazii. In plus, noua autostrada este prevazuta cu zone de odihna pe fiecare sens al autostrazii, la est de podul peste raul Orastie.