Parlamentul European a adoptat reguli comune pentru impunerea taxei de drum asupra vehiculelor grele de transport de marfuri, care vor trebui sa plateasca pentru costurile externe, precum poluarea aerului, cea fonica si congestionarea traficului rutier.
Regulile legate de Eurovigneta se vor aplica vehiculelor cu o masa de peste 12 tone, drumurilor care fac parte din sistemul Retelelor Trans Europene (TENT) care conecteaza statele europene, precum si "oricarui sector al retelei rutiere prin care trec in general un numar important de transporturi internationale de marfuri", se arata in comunicatul PE.
Eurodeputatii sustin reinvestirea veniturilor provenite din aceasta taxa in actiuni menite sa micsoreze costurile externe, precum investitii in vehicule ecologice, moduri alternative de transport sau construirea de pereti antifonici.
Potrivit propunerii Comisiei Europene, pe sectiunile de strada in care se inregistreaza congestionarea traficului, taxa privind costurile externe poate include si costul congestionarii, astfel incat va ramane la latitudinea statelor membre daca vor impune sau nu taxa pentru congestionarea traficului.
Potrivit amendamentelor propuse de europarlamentari, taxa de congestionare a traficului nu se va aplica autoturismelor.