Spotivitate, eleganta si performanta. Asa a caracterziat Camelia Bazac, Administrator Delegat si Director General Forza Rossa, noul model California lansat saptamana trecuta si in Romania. Ferrari California este o masina a carei filozofie provine de la faimosul model Ferrari 250 California din 1957, o decapotabila eleganta, destinata curselor, care in decursul anilor a ajuns sa simbolizeze sportivitate superioara, performanta si rafinamentul.
obiectelor lungi (saci de golf sau ski-uri). Capacitatea portbagajului este foarte generoasa, avand 340 de l in configuratia coupe si 240 de l decapotata.
California este prima masina in istoria Ferrari cu motor V8 montat in mijloc fata. Construita in intregime din aluminiu, pastreaza arhitectura tipica Ferrari cu unghi de 90 de grade intre cilindri si 180 de grade intre palierele arborelui cotit.
Cilindreea totala este de 4300 cc si dezvolta 460 cp/338 Kw la 7750 rpm. Puterea specifica este de 107cp/l, generand un cuplu maxim de 485 Nm (49kgm) la 5000 rpm, din care 75% deja disponibili la numai 2250 rpm. Are nevoie de mai putin de 4 secunde pentru a atinge 100km/h si atinge viteza maxima de 315 km/h.
Noul V8 are injectie directa si timpi variabili atat la admisie cat si la evacuare pentru a garanta performanta si manevrabilitate imbinate cu un consum si emisii de carbon care corespund standardelor Euro 5 si Lev2. Motorul unui Ferrari California consuma 13.1 l/100 km (combinat ECE) si are o emisie de carbon de 305.6 g/km (combinat ECE). Sunetul motorului a fost studiat cu atentie, reprezentand una din principalele caracteristici Ferrari, si contribuie intr-adevar la amplificarea placerii de a conduce. O grija deosebita a fost acordata perceperii sunetului in cabina, cu acoperisul sus sau decapotat, pentru a asigura emotia specifica Ferrari fara a compromite confortul acustic al ocupantilor.
Cutia de viteze si transmisia
Ferrari California se prezinta cu o noua cutie de viteze bazata pe un dublu ambreiaj (7 viteze + R) si cu deja traditionalul volan cu padele stil F1. Beneficiul dublului ambreiaj - un ambreiaj este actionat la vitezele impare, iar celalalt la schimbarea celor pare - este ca permite preselectarea urmatoarei trepte de viteza necesare. Treptele de viteza sunt schimbate prin alternarea cuplarii ambelor ambreiaje, timpul necesar schimbului de viteze tinzand spre zero.
Rezultatul astfel obtinut nu ofera doar o depasire a performantelor, dar confera si o reala experienta plina de adrenalina din punct de vedere al condusului.
Hard Top Retractabil
Inovatia principala cu care debuteaza Ferrari California trebuie sa fie acoperisul retractabil Hard Top (RHT). Acesta este realizat din panouri de aluminiu si are o structura de rezistenta de asemenea din aluminiu, ceea ce reduce greutatea totala si cea a masei mobile. Multumita sistemului original de depozitare, intregul ciclu de inchidere/deschidere se realizeaza in doar 14 secunde, spatiul portbagajului ramanand deosebit de incapator indiferent de pozitia hard top-ului.
Siguranta la bord
Ferrari California este echipat cu un roll-bar ejectabil ce asigura ocupantilor protectie in cazul in care masina s-ar putea rasturna. Sistemul este ascuns in spatele spatarelor scaunelor posterioare. Timpul de lansare este sub 190 ms. Echipamentul de siguranta la bord este completat de air-bag-urile retractabile frontale, atat pentru sofer, cat si pentru pasageri, air-bag-urile laterale aferente portierelor, farurile bi-xenon si stopurile posterioare LED.
Noua generatie de faruri adaptabile, cunoscute ca si AFS (sistemul de luminare faruri avansat), sunt de asemenea disponibile la cerere, oferind o vizibilitate imbunatatita a drumului. Unghiurile razelor farurilor se ajusteaza automat in aceeasi linie cu volanul, unghiul, viteza si acceleratia laterala oferind o arie extinsa a iluminarii carosabilului in timpul virajelor.
Programul de personalizare Carozzeria Scaglietti
Programul de personalizare Carozzeria Scaglietti permite clientilor de Ferrari sa-si personalizeze masina de maniera proprie, conform cerintelor si gusturilor. Acest program se imparte in patru sectiuni distincte, si anume: Circuit, Exterior si Culori, Interior si Materiale, Echipament si Calatorii.
Ferrari California are in standard dotare cu jante din aliaj de aluminiu de 19” cu 5 spite si finisaj diamant. Exista si posibilitatea de a comanda un alt tip de jante cu 11 kilograme mai usoare decat cele oferite in standard, de asemenea din acelasi aliaj de aluminiu, cu dimensiunea de 20” cu 5 spite si cu acelasi finisaj diamant. Finisajul diamant mentionat anterior ofera jantelor un look ultrastralucitor.
California este disponibil intr-o gama de 16 culori diferite in nuante pastel sau metalizate. Clientii au, de asemenea, si optiunea de a comanda culoarea special creata pentru lansarea acestui model: Azzurro California. In completarea gamei uzuale de 12 culori ale tapiseriei de piele sunt disponibile alte nuante pentru personalizarea interiorului: recent adaugatele “Ciocolata” si “Iroko”. Sunt valabile, de asemenea, un nou tip de scaune “racing” cu cadru din fibra de carbon si spatar ajustabil electric.
Specificatii tehnice:
Dimensiuni si greutati
Lungime 4563 mm
Latime 1902 mm
Inaltime 1308 mm
Ampatament 2670 mm
Ecartament fata 1630 mm
Ecartament spate 1605 mm
Masa utila 1875mm
Masa maxima 2200 mm
Distributia masei 47% fata – 53% spate
Capacitate rezervor 78 l
Capacitate portbagaj 340 l
240 l decapotata
Motor
Injectie Directa V8 90
Capacitate cilindrica 4297 cc
Putere maxima 338 kW (460 CV) la 7750 rpm
Cuplu maxim 485 Nm (49 kgm) la 5000 rpm
Performante
Viteza maxima 310 km/h
0-100 km/h sub 4 secunde
0-400 m 12,2 sec
0-1.000 m 22.1 sec
Cutie de viteze
Automata: F1, Ambreiaj dublu cu 7 trepte de viteze + R
Manuala : 6 trepte de viteze + R
Suspensii
Fata : Brat dublu
Spate : Multilink