A treia generatie Ford Mondeo mixeaza eleganta cu dinamismul la un pret atractiv. Intr-un segment unde lupta se da violent intre Peugeot 407, noul Citroen C5, VW Passat, Renault Laguna si noua Skoda Superb, Mondeo pluseaza prin propria energie in miscare (Kinetic concept).
Ford Mondeo urmeaza designul kinetic marcat profund de S-Max, Galaxy,
si preluat de toate modelele "blue oval" orientate cu precadere spre
Europa.
Noi am condus un model Ford Mondeo, cu cinci usi, 2.0TDCI 140 CP in echiparea TITANIUM X.
Desi modelul precedent era recunoscut pentru habitabilitatea sa, noul
model tinde sa ocupe unul dintre primele locuri ca referinta in
segment.
Pasagerii din spate au un castig de 24 de mm in zona gambelor
si 52 mm in latime in zona umerilor.
Per ansamblu materialele utilizate
sunt de o foarte buna calitate dominata din plin de ornamentele din
aluminiu.
Motorul Duratorq 2.0 TDCi de 140 CP, rod al colaborarii cu
grupul Peugeot Citroen, este principalul actor diesel cu care Ford
intentioneza sa realizeze target-ul de vanzari. Propulsorul este
capabil sa dezvolte 140 CP si un cuplu de 320 Nm disponibil pe o plaja
de turatie cuprinsa intre 1.750 si 2.240 rot/min. Propulsorul lucreaza
cu o cutie manuala cu 6 trepte lungi, cutie orientata spre confort.
Cei 140 CP ai motorului nu intampinau nicio problema in deplasarea
celor 1.6 tone ale automobilului. Interesant ca Ford Mondeo are o vasta
adresabilitate catre client. Unii dintre acestia apreciaza forma si
manevrabilitatea, buna aderenta a lui Mondeo, dar si directia precisa
si proactiva.
Altii apreciaza confortul creat de suspensii si ruliul
leganat care apare pe unele viraje sau demarajul dinamic la apasarea
progresiva a pedalei de acceleratie. Sasiul revizuit si rigidizat lasa
loc si pentru un stil de condus mai sportiv, pastrand acelasi nivel
ridicat de confort gratie aceluiasi sistem izbutit de suspensii folosit
si la monovolumul S-Max.
Pentru greselile de trasa Mondeo beneficiaza de sistemul,
oferit optional, IVD ( sistem dinamic interactiv care include ESP-
programul electronic de stabilitate, TCS – controlul tractiunii si EBA-
asistarea electronic a franarii). Multumita IVD-ului se pot
ataca mai violent virajele, comportamentul lui Mondeo fiind sigur si
dinamic. ESP-ul lucreaza impecabil in ciuda inertiei ansamblului.
De apreciat ca Ford Mondeo are un gabarit impresionant si cu toate
acestea dispune de o buna raza de bracare de 11.80 m intre borduri,
fapt ce permite manevrarea acestuia si in spatii zgarcite cum adesea se
intalnesc pe aleile blocurilor sau unele strazi.
Pe langa spatiul indestulator interior si bunul gust al ambientului
Ford Mondeo dispune de o echipare standard bogata ce vine in
intampinarea clientilor.
Din echiparea standard de siguranta amintim:
Airbag-uri frontale - sofer si pasager / Airbag-uri laterale - sofer si
pasager / Airbag-uri cortina - rand 1 si rand 2 / Airbag genunchi –
sofer / ABS & EBD / Coloana volan - reglaj in plan axial si
vertical / Centuri de siguranta - cu prindere in 3 puncte / Centuri de
siguranta, fata - pretensionate, inertiale, reglabile pe inaltime si
monitorizate.
Ford Mondeo reuseste sa se impuna pe piata, gratie unui sistem
de preturi foarte agresiv. Astfel modelul testat de noi Ford Mondeo 5
usi, motorizare 2.0 litri TDCi 140 CP (cu filtru diesel de particule),
in echiparea Titanium X costa 22.455 euro fara TVA, iar cu
unele optiuni gen: Pilot automat (numai cu volan imbracat in piele),
Jante aliaj 17", 5 spite (anvelope 235/ 45 R17), IVD - sistem dinamic
interactiv (include ESP, TCS si EBA), Perdele geamuri laterale
(portiere spate), Oglinzi exterioare rabatabile electric, Vopsea
metalizata, pretul cu TVA este de 26.721 euro, o valoare buna, daca ne gandim la raportul calitate/pret.