Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ford, printre singurii "castigatori" din conflictul sino-japonez

Ford, printre singurii "castigatori" din conflictul sino-japonez


Ford a inregistrat vanzari record pe piata chineaza, in luna septembrie si pare sa fie singurul beneficiar al conflictului dintre China si Japonia, dupa ce a inregistrat vanzari record pe piata chineza, in septembrie.

Compania americana a reusit sa-si sporeasca vanzarile cu 35% fata de septembrie 2011, ajungand la un total de 59.570 vehicule vandute, transmite CNN.

"Reactia coplesitoare a clientilor nostri intareste expansiunea noastra agresiva din China", a declarat Dave Schoch, CEO Ford China.

Ford detine in China parteneriate cu Chongqing Changan Automobile Co. si Mazda Motor Corp., iar vanzarile Ford si cele ale colaboratorilor sai au crescut in China, in perioada ianuarie-septembrie 2012, cu 11%, ajungand la un total de 428.083 de unitati, potrivit Market Watch.

Vanzarile Mazda, in afara acestui parteneriat, au scazut insa cu 35%, conform Bloomberg.

Producatorii auto japonezi sufera in continuare pierderi

Toyota a inregistrat in septembrie cea mai mare scadere a vanzarilor din ianuarie 2008. Livrarile companiei japoneze au scazut in septembrie cu 49% fata de luna precedenta, ajungand la un total de 44.100 de vehicule.

Toyota are probleme in China. Vanzarile, in cadere libera

Ceilalti producatori au suferit si ei pierderi consistente pe fondul unei contractii a pietei auto din China. Pentru prima data in ultimele opt luni, potrivit Asociatiei Producatorilor de Automobile din China, livrarile au scazut cu 0,3%, ajungand la 1,32 de milioane de vehicule.

Livrarile Nissan, cea mai mare companie auto japoneza din China, au scazut cu 35%, pana la 76.066 de unitati, iar cele ale Honda, care se afla pe locul trei pe piata chineza, dupa Nissan si Toyota, au scazut cu 41%, pana la 33.931 de unitati.

Mitsubishi si Suzuki au avut si ele de suferit, livrarile lor reducandu-se cu 63%, respectiv 43%.

Sursa conflictului o reprezinta decizia din septembrie a guvernului nipon de a nationaliza un mic arhipelag revendicat de Beijing din Marea Chinei de Est, numit Senkaku de japonezi si Diaoyu de chinezi.

Criza din China are potentialul sa fie mai periculoasa pentru companiile auto japoneze decat problemele cauzate de tsunami-ul din 2011, mentioneaza Asociatia Producatorilor de Automobile din China.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1052 ori