Honda Motor Co, al doilea fabricant de autoturisme din Japonia, a redus cu 62% previziunile de profit pentru acest an financiar, in contextul in care yenul s-a apreciat la un maximum al ultimilor 13 ani in fa?a dolarului ?i vanz?rile de autoturisme au sc?zut in America ?i Europa, scrie Bloomberg.
Compania
estimeaza un profit net de 185 miliarde yeni (2,08 miliarde dolari) in
anul finaciar ce se incheie pe 31 martie, fata de previziunea
anterioara de 485 miliarde yeni. Profitul operational s-ar putea ridica
la 180 miliarde yeni, in comparatie cu previziunea anterioara de 550
miliarde yeni.
Compania
ar putea anunta pentru prima oara in ultimii 11 ani o pierdere
operationala semestriala, in contextul in care recesiunea mondiala
afecteaza vanzarile din Statele Unite, Japonia si Europa.
Aprecierea
yenului cu 26% in fata dolarului si cu 30% in fata euro din acest an a
redus profiturile Honda, determinand compania sa reduca numarul
locurilor de munca si salariile, si sa se retraga din competitia de
Formula 1 .
"Aprecierea
yenului este un mare dezavantaj pentru Honda si pentru alti producatori
auto din Japonia, pentru ca sunt deja afectati de incetinirea economica
mondiala", a spus Koichi Ogawa, manager in cadrul Daiwa SB Investments
Ltd. "Scaderea castigurilor grupurilor auto va adanci recesiunea".
"Mediul
se inrautateste pe zi ce trece si nu se vad semne de revenire", a
declarat presedintele grupului, Takeo Fukui, in cadrul unei conferinte
din Tokyo. "Trebuie sa reactionam la o scadere drastica a vanzarilor".
Vanzarile
Honda din Statele Unite, principala piata, au scazut cu 32% in
noiembrie, cel mai mare declin din 1981, ceea ce a dus la reduceri mai
drastice ale productiei. In Europa, vanzarile din noimbrie au scazut cu
34%, dupa ce inasprirea creditarii si cresterea somajului au afectat
increderea consumatorilor.