Cu o cota de piata de 21,1% in primele 3 luni ale acestui an, MAN se afla pe locul doi in topul autovehiculelor utilitare din Romania.
In 2007, MAN a
deschis, in Militari, un service cu o capacitatea de verificare a 30 de
camioane in acelasi timp. Alte service-uri urmeaza sa fie deschise in
Constanta, Cluj si Timisoara. Daca ar fi sa aruncam un ochi asupra vanzarilor
din 2007, MAN a vandut 14.000 camioane de peste 6 tone, o crestere destul de
mare fata de anii precedenti, sustine CEO MAN Romania.
Modelele cu care MAN
Romania spera sa isi dubleze vanzarile in 2008 sunt noile MAN TGS si TGX, camioane care aduc reale imbunatatiri fata de
modelele anterioare.
In ceea ce priveste camioanele
second-hand, MAN a vandut aproximativ 200 de camioane second-hand aduse, mai
ales, din Germania, dar si din alte tari ale Europei de vest. "Pentru 2008, planuim
sa achizitionam mai multe camioane second-hand si chiar sa le recumparam de la
proprietarii care doresc sa cumpere unul nou", spune Jorge Leuschner.
Investitiile MAN pe
termen lung privesc mai ales workshopurile, in care se vor investi peste 40 de milioane de
euro in urmatorii 2-3 ani, pentru a fi mai apoape de clienti. "Pentru MAN, una
dintre cele mai importante investitii este cea in suportul tehnic pus la
dispozitie dupa vanzare".
Piata vehiculelor
utilitare din Romania a cunoscut, in ultimii 2 ani, o crestere spectaculoasa,
insa, dupa spusele directorului MAN, comparativ cu alte tari care sunt de mai
mult timp in UE, diferentele sunt inca notabile.
MAN ofera "service on
the road", in vederea satisfacerii clientilor si a diminuarii timpului de
asteptare. "Clientul poate veni la service, lasa camionul pentru scurt timp,
bea o cafea si se intoarce sa-l ia.", spune . Leuschner.
Vezi interviul video