Masina, tot mai departe de preferintele romanilor. Ce marci se mai cauta

Joi, 21 Februarie 2013, ora 11:31
2332 citiri
Masina, tot mai departe de preferintele romanilor. Ce marci se mai cauta

Intentia romanilor de a cumpara masini a scazut, in ultima perioada, cu 12%, cel mai mare procentaj inregistrandu-se, paradoxal, la achizitia de autovehicule rulate (-10%), releva un studiu prezentat, joi, intr-o conferinta de presa, de reprezentantii portalului auto.ro si ai companiei de consultanta Daedalus Millward Brown.

Potrivit datelor, la capitolul achizitionarii de masini noi, intentia soferilor romani a scazut cu 2%, marca Dacia ramanand in preferintele acestora (16,5% dintre repondentii studiului). In topul achizitiilor de masini noi se mai afla Volkswagen (13,4%), urmata de Opel, cu 9,6%.

In ceea ce priveste intentia de cumparare a autovehiculelor rulate, romanii raman fani ai marcii Volkswagen (21,6%), locurile urmatoare fiind ocupate de Opel (14%) si BMW (10,8%).

Studiul Daedalus arata, totodata, faptul ca, din punct de vedere al nivelului de fiabilitate al masinii, romanii prefera marca Honda, cu 6,29 puncte din 7 posibile.

De asemenea, soferii care ruleaza foarte multi kilometri raman fideli modelelor Mercedes, in timp ce Skoda conduce in clasamentul consumului redus in afara orasului. De altfel, marca ceha de automobile s-a clasat pe locul secund la costul de intretinere, dupa Honda.

Citroen a obtinut cea mai mare nota in ceea ce priveste consumul urban, iar Nissan a fost a doua marca in preferintele romanilor in topul gradului de satisfactie al reparatiilor in service.

Tot din acest punct de vedere, 19% dintre cei chestionati au aratat ca prefera unitatile service de calitate, 52% pun pe primul loc pretul la care se realizeaza reparatiile, in timp ce 29% continua sa-si repare singuri masinile, conform cercetarii Daedalus Millward Brown si auto.ro.

Analiza citata arata ca, in prezent, parcul auto din Romania a ajuns la 4.485.148 unitati, din care 55% este reprezentat de masinile mai vechi de zece ani. Cresterea parcului auto a fost de 27% in perioada 2008-2012, de la 3,5 milioane unitati la aproape 4,5 milioane unitati, media fiind de 6% crestere/an.

In 2012, un procentaj de 31% era reprezentat de masini cu vechime intre 6 si 10 ani.

In mediul online, potrivit auto.ro, achizitiile de masini rulate inseamna 79,6% din total, iar pentru cele noi 10,4%.

Portalul auto.ro a prezentat, joi, un studiu referitor la piata auto din Romania in 2012. Cercetarea a fost realizata, exclusiv, in mediul online, prin intermediul unei colaborari intre auto.ro si Daedalus, in perioada iunie-decembrie 2012 pe un esantion reprezentativ de 11.740 persoane, cu varsta peste 18 ani.

Datele recente publicate de acelasi portal aratau ca importurile de masini second-hand in Romania au crescut, in decursul anului 2012, cu 85%, pana la 175.000 de unitati, in timp ce piata masinilor noi inmatriculate a inregistrat un declin de 19%, ajungand la aproape 66.500 de unitati.

Meta a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor
Meta a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor
Meta, în colaborare cu Misinformation Combat Alliance (MCA), a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor generate prin inteligență...
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile, prin introducerea unei caracteristici îmbunătățite de „partajare audio”....
#romani achizitie masini, #top preferinte masini romani, #ce masini cumpara romanii , #Stiri Auto