Mazda a comercializat, in primele doua luni ale acestui an, 161 de autovehicule in Romania, in scadere cu 53% fata de aceeasi perioada a anului trecut, a declarat country managerul Mazda, Cristian Rigu.
In 2008, Mazda a comercializat in Romania 2.537 de autovehicule, in crestere cu 146,7% fata de anul anterior. Cele mai vandute modele au fost Mazda3, cu 840 de unitati, Mazda2, cu 812 unitati, si Mazda6, cu 425 de unitat, dar si SUV-ul CX-7, cu 333 de unitati comercializate. BT 50, din categoria pick-up, s-a vandut in 87 de exemplare, in timp ce monovolumul Mazda5 a fost comercializat in 23 de unitati. Modelele sport MX 5 si RX 8 au cumulat vanzari de 17 unitati.
In prezent, Mazda are o cota de 1,3% pe piata locala, in crestere cu 0,2%, fata de ianuarie-februarie 2008. Unul dintre obiectivele companiei in 2009 este de a obtine o cota de piata, pentru autovehicule din import, de 1,5%. Conform estimarilor Mazda, piata de autovehicule noi de import din Romania se va situa, anul acesta, la 115.000 de unitati.
In contextul economic actual, prioritatea Mazda este profitabilitatea dealerilor existenti, astfel ca reteaua, formata din 13 distribuitori, se va pastra la numarul actual. Dealerii isi desfasoara activitatea prin intermediul a 16 show-room-uri, distribuite in principalele orase din tara.
"Echipa Mazda din Romania este formata in acest moment din patru persoane, asa ca nu se pune problema disponibilizarilor pentru optimizarea costurilor. Este vorba despre un country manager, un marketing manager, un zone manager si un service coordinator", a spus Cristian Rigu, citat de NewsIn.
Pentru a stimula vanzarile, Mazda deruleaza o campanie de preturi speciale pentru autovehiculele din stoc, cu discount-uri de pana la 5.000 euro.
La sfarsitul lunii ianuarie 2009 a fost lansata noua versiune Mazda3, urmand ca noul model de clasa compacta sa fie disponibil in Romania incepand cu luna iunie.