Mio estimeaza o scadere cu 35% a vanzarilor de sisteme de navigatie GPS

Miercuri, 10 Iunie 2009, ora 15:46
1215 citiri
Mio estimeaza o scadere cu 35% a vanzarilor de sisteme de navigatie GPS

Producatorul de sisteme de navigatie GPS, Mio Tehnology, estimeaza ca va comercializa 15.000 de unitati in S1 2009, in scadere cu 35% fata de perioada similara a lui 2008. Aceasta scaderea nu va afecta cota de piata a companiei de 45%, a declarat directorul general Laura Samson.

"Cota de piata este similara cu cea de anul trecut, de 45% sau cu doua-trei procente superioara. Fata de estimarile initiale si fata de debutul de an, acum suntem mai optimisti in ceea ce priveste vanzarile. In primul semestru vom vinde 15.000 de unitati sau poate mai mult, astfel incat scaderea sa fie de aproximativ 35% fata de perioada similara din 2008. Pe intreg anul 2009 estimam o scadere a vanzarilor cu 30%, adica 35.000 de unitati, fata de 50.000 cat am comercializat in 2008", a declarat Laura Samson, citata de NewsIn.

Oficialul Mio in Romania considera ca piata interna de sisteme de navigatie GPS va scadea cu 10-20% in acest an, la 80.000-90.000 de unitati, fata de 90.000-100.000 unitati comercializate in 2008.

"Nu exista studii privind aceasta piata, dimensiunea ei fiind data de noi, cei care producem si distribuim acest produse, urmare a discutiilor dintre noi", a explicat pe ce-si bazeaza estimarile directorul general al Mio Technologies.

Conform Laurei Samson, revenirea pietei auto este importanta pentru piata sistemelor de navigatie GPS, insa nu decisiva.

"Este importanta, dar nu decisiva revenirea industriei auto pentru revigorarea vanzarilor de sisteme de navigatie GPS. Pentru noi este important sa-si revina si retailul, si vanzarile online. Cu siguranta in viitor, poate chiar din 2010, vom consemna o revenire a pietei acestor sisteme, pentru ca Romania are potential. Rata de penetrare a sistemelor de navigatie GPS este de aproximativ 5% in Romania, in vreme ce in state precum Germania sau Marea Britanie penetrarea este de 60-70%", a mai spus Laura Samson.

Directorul general Mio Technologies a mai precizat ca in 2009 vanzarile corporate sunt practic nule, deoarece pe perioada de criza companiile nu mai investesc in dotarea flotelor de autovehicule cu sisteme GPS, in vreme ce in 2008 acest segment s-a cifra la mai putin de 10%. "Consumatorul individual este tinta noastra", a mai spus Samson.

Mio a lansat astazi noua gama de sisteme de navigatie GPS, Mio Moov Spirit, estimarile companiei fiind ca va comercializa 10.000 de unitati din aceasta gama in 2009. La inceputul lunii iulie Mio va lansa si un nou telefon din gama PDA cu sistem GPS incorporat, iar in trimestrul trei prognozeaza lansarea unui netbook cu o autonomie de opt ore si sistem GPS integrat.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#gps, # scadere, # piata, # vanzari , #Stiri Auto