Renault SA, cel de-al doilea constructor auto din Franta, a afisat in prima jumatate a anului o pierdere neta de 2,712 miliarde euro, comparativ cu un profit de 1,58 miliarde euro in aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul scaderii vanzarilor de autoturisme la nivel mondial, relateaza Bloomberg.
Veniturile au scazut in perioada analizata cu 24%, la 15,99 miliarde euro. Analistii estimau o pierdere de 2,39 miliarde euro, pe fondul unor vanzari de 15,9 miliarde euro, potrivit unui sondaj Bloomberg.
Renault, ca si alte companii auto, a recurs in primul semestru la inchiderea unor fabrici, in incercarea de a diminua stocurile. Chiar daca primele de casare acordate de guvernele europene au pus capat in iunie tendintei de scadere a vanzarilor, volumele au fost in continuare cu 11% mai mici in primul semestru.
"Am anticipat criza din iulie 2008 si am luat primele masuri necesare pentru depasirea acesteia", a declarat directorul executiv Renault, Carlos Ghosn, preluat de NewsIn. Managerii se concentreaza asupra pregatirii companiei pentru perioada post-criza.
Constructorul modelelor Megane, Clio si Laguna a inregistrat o pierdere operationala de 620 milioane euro, comparativ cu un profit de 865 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut.
Pentru acest an, Renault si-a modificat previziunile privind scaderea vanzarilor la nivel mondial, estimand un declin de 12% fata de 2008, in contextul in care anterior prevedea o scadere de 15%.
Pe piata mondiala a autoturismelor, ce a scazut cu 16,5% in prima jumatate a lui 2009, vanzarile grupului Renault au scazut cu 16,5%, mentinand cota de piata constanta, la 3,7%. La nivel mondial, grupul a vandut 1.106.989 autoturisme.