Renault continua angajarile la Titu si pe timp de criza

Marti, 02 Decembrie 2008, ora 10:37
1445 citiri
Renault continua angajarile la Titu si pe timp de criza

Renault Technologie Roumanie va finaliza centrul de incerc?ri pentru vehicule de la Titu la sfar?itul lui 2009, conform planului, ?i va continua angaj?rile, in pofida crizei economice globale care a afectat deja industria auto."Noi avem aici (in Romania - n.r.) activitati pe termen lung si nu suntem legati direct de activitatea industriala si nici de cea comerciala, care sunt afectate de recesiune. Noi pregatim produse pentru un orizont de timp de 2-3 ani, iar la nivel de grup s-a decis ca eforturile de cercetare si dezvoltare sa nu fie diminuate. Este foarte important sa mentinem acel nivel al activitatii care, pe viitor, sa asigure companiei produsele potrivite pentru ceea ce isi vor dori clientii", a declarat agentiei MEDIAFAX directorul Renault Technologie Roumanie (RTR), Philippe Prevel.


El a adaugat ca lucrarile de la centrul de testare pentru autovehicule de la Titu, din judetul Dambovita, se defasoara conform planurilor si ca pistele de incercari vor fi finalizate la sfarsitul anului viitor, iar la inceputul lui 2010 vor fi functionale si bancurile de teste. Investitia de la Titu se ridica la 450 de milioane de euro.


Directorul RTR a spus ca firma a recrutat in acest an 700 de oameni pe zona de inginerie, cu 200 mai multi decat isi propusese initial. Anul trecut, centrul Renault din Romania a angajat 600 de ingineri.


In companie lucreaza in total 2.300 de angajati, iar in urmatorii ani numarul personalului RTR va ajunge la 3.000 de oameni.


"Suntem unde ne-am dorit sa fim in ceea ce priveste recrutarile. Vrem sa ajungem la 3.000 de angajati si vom atinge si aceasta cifra in anii urmatori. (...) Pentru 2009 nu am definitivat planul de angajari, dar probabil va fi vorba de 300-400 de specialisti. Acum cautam oameni mai experimentati, asa ca recrutarile vor fi mai selective. Noi am cautat si pana acum oameni cu experienta, dar nu aceasta era prioritatea. Aveam nevoie si de personal tanar. Acum am ajuns la momentul in care cautam in principal oameni cu experienta", a declarat Prevel.


Directorul RTR a explicat ca dezvoltarea si cercetarea au un rol mai important in actualul context economico-financiar, fiind domeniul de activitate care poate face diferenta intre constructorii auto, insa a precizat ca nu toti producatorii au ales sa nu taie din costurile acestui sector.


"Daca ne uitam la marii producatori americani, cum ar fi GM, ei reduc activitatile de cercetare si dezvoltare. Nu stiu daca prin asta pun compania in pericol sau nu, dar este ingrijorator pentru viitor. Noi, la Renault, incercam sa fim si mai isteti, mai selectivi la modul in care cheltuim banii. Cu alte cuvinte, vom incerca sa folosim mai putini bani pentru a face aceleasi lucruri", a afirmat Philippe Prevel.


Potrivit acestuia, estimari privind durata crizei sunt greu de realizat.


"Este foarte important insa sa-ti pregatesti afacerea pentru o criza de durata. Trebuie sa fim gata sa parcurgem o criza indelungata. Daca facem acest lucru, viitorul va fi mai sigur", a declarat oficialul RTR.


RTR dezvolta proiecte de vehicule si de mecanica, fabricate in uzinele din zona Euromed (Europa Orientala, Rusia, Magreb, Turcia) sau destinate pietelor din aceasta regiune.


In prezent, RTR are in lucru mai multe proiecte de vehicule, in colaborare cu ingineria centrala a Renault, iar pe termen lung va deveni centrul de referinta pentru ansamblul vehiculelor dezvoltate pe platforma Logan.


Echipele RTR sunt amplasate in doua localitati. La Bucuresti sunt amplasate birourile de studii, iar la Pitesti sunt concetrate serviciile de inginerie pentru uzinele de vehicule si mecanica.


La sfarsitul anului 2009 oamenii RTR vor lucra si la Titu, dupa finalizarea centrului de incercari pentru autovehicule.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...