Seful aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a declarat marti ca yenul s-a depreciat la ceea ce el a numit un nivel 'neutru' pentru profitabilitatea Nissan dar a apreciat ca moneda Japoniei trebuie sa scada si mai mult pentru a fi "normal", transmite AP.
Carlos Ghosn s-a adresat jurnalistilor marti, dupa celebrarea prezentarii noului model de lux al Nissan, Infiniti Q50, care este exportat in Statele Unite, Europa, Asia si alte regiuni.
Producatorii auto din Japonia incearca sa mute productia in tarile unde se vand vehiculele lor pentru a reduce riscurile provocate de un yen puternic, care reduce valoarea profiturilor lor din strainatate.
Carlos Ghosn a explicat ca atunci cand dolarul s-a tranzactionat la 75-80 yeni, Nissan a pierdut bani la fiecare masina Infiniti produsa la fabrica Tochigi din Japonia.
Vineri, yenul japonez s-a depreciat, ajungand la cel mai scazut nivel fata de dolar din ultimii patru ani, moneda americana tranzactionandu-se la 101,30 yeni, pentru prima data din aprilie 2009. Deprecierea yenului a facut exporturile nipone mai competitive, majorand profiturile companiilor din Japonia. Din noiembrie, yenul s-a depreciat cu peste 20% fata de dolar, in urma masurilor de politica monetara adoptate in Japonia, menite sa stimuleze cresterea economiei.
In exercitiul fiscal 2012, care s-a incheiat in data de 31 martie 2013, Nissan a inregistrat un profit net de 342,4 miliarde de yeni (3,21 miliarde de euro) in crestere cu doar 0,3% comparativ cu exercitiul precedent, chiar daca a vandut un numar record de 4,914 milioane vehicule (in crestere cu 1,4%).
Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault.