Vanzarile auto in Japonia au inregistrat luna trecuta cel mai semnificativ avans din ultimele 14 luni, pe fondul imbunatatirii perspectivelor celei de-a treia economii mondiale, transmite Bloomberg.
Livrarile de masini de pasageri si vehicule comerciale au urcat in septembrie cu 17%, la 522.760 unitati, dupa patru luni de declin. In trimestrul trei din 2013, vanzarile auto in Japonia, a treia mare piata mondiala, au crescut cu 2,3%, primul avans din ultimele patru trimestre.
"Majorarea vanzarilor auto pe plan intern vine pe fondul imbunatatirii increderii consumatorilor si a pietelor. Imbunatatirea perspectivelor economice si lansarea de noi modele vor continua sa sprijine cererea de masini", a declarat Mitsushige Akino, directorul in cadrul companiei Ichiyoshi Asset Management Co. din Tokyo.
Miercuri dimineata, la bursa de la Tokyo, actiunile Toyota Motor Corp au scazut cu 0,5%, la 6.240 yeni, in timp ce actiunile Nissan Motor au inregistrat un declin de 1,3% iar actiunile Honda un recul de 1,2%. Indicele Nikkei-225 al bursei japoneze a inchis miercuri in scadere cu 2,17%, ajungand la nivelul de 14.170,49 puncte, in scadere cu 314,23 puncte fata de valoarea inregistrata la inchiderea sedintei precedente.
In septembrie, livrarile Honda au urcat cu 40%, ale Toyota cu 12,5%, ale Nissan cu 16% si ale Mazda cu 14,5%.
Producatorii auto japonezi au anuntat recent ca vor coopera pentru majorarea numarului de statii de incarcare in tara pentru a accelera utilizarea masinilor electrice.
Nissan, Toyota, Honda si Mitsubishi au convenit sa imparta costurile pentru a ajuta la construirea a inca 12.000 de statii de incarcare, incluzand 4.000 de puncte rapide de incarcare, au anuntat luni companiile nipone, fara a preciza intervalul de timp in care se va realiza proiectul. Japonia detine in prezent aproximativ 4.700 statii de incarcare, dintre care o treime sunt din categoria statiilor rapide, considerate insuficiente.
Producatorii auto japonezi s-au orientat, in ultimii ani, catre productia de vehicule cu emisii zero, desi masinile electrice nu au reusit sa fie vandute pe scara mare din cauza problemelor legate de preturile ridicate. In ultimul timp, competitia s-a intensificat, prin modelul S al Tesla, care a dezvaluit luna trecuta un sistem care poate inlocui o baterie descarcata de masina in 90 de secunde, mai repede decat ar dura sa umple rezervorul unei masini pe benzina.