Vanzarile de autoturisme noi in Spania au urcat luna trecuta cu 12,4%, la 104.170 unitati, pe fondul majorarii creditarii si al increderii consumatorilor, arata datele publicate de Asociatia Producatorilor Auto din Spania (Anfac), transmite Automotive News Europe.
Brandul Renault a fost lider de piata in noiembrie, cu un avans al livrarilor de 12% (9.288 unitati), in timp ce brandul low-cost Dacia a inregistrat un un avans de 42,5% (4.828 vehicule).
In topul vanzarilor de luna trecuta s-au aflat si Peugeot, Opel si Seat, cu cresteri de 25%, 15% si, respectiv, 13%. Pe locul cinci este Volkswagen, desi livrarile brandului german au scazut cu 12% in noiembrie.
Inmatricularile de vehicule echipate cu motor diesel au continuat sa scada luna trecuta, cota lor de piata s-a redus la 44,6%, cel mai mic nivel din acest an. In primele 11 luni din acest an, masinile cu motor diesel au reprezentat aproape jumatate (48,6%) din totalul vehiculelor vandute in Spania, a cincea mare piata auto din Europa.
Vanzarile catre clientii privati au urcat cu 13% in noiembrie, dupa un avans de 11% in octombrie. Cererea din partea companiilor a crescut cu 8,8% in timp ce achizitiile firmelor care inchiriaza masini au crescut cu 23% luna trecuta.
In Catalonia, vanzarile au urcat cu 7,2% in noiembrie, de la 4,6% luna precedenta, in pofida turbulentelor politice din regiune.
In perioada ianuarie-noiembrie 2017, vanzarile de autoturisme noi in Spania au urcat cu 7,8%, la 1,13 milioane de unitati. Cele mai bine vandute branduri au fost Renault (89.891 unitati), Seat (87.693 vehicule), Volkswagen (83.391 unitati), Opel (82.402 vehicule) si Peugeot (78.610 unitati) in timp ce Dacia a raportat un avans de 1% (41.169 vehicule).
Livrarile pe piata spaniola ar urma sa ajunga anul acesta la aproximativ 12 milioane de vehicule, in linie cu precedentele estimari, a declarat purtatorul de cuvant al Anfac, Adolfo Randulfe.