Marca romaneasca Dacia a reusit o crestere a vanzarilor din 2012 de 4,8%, fata de 2011, in intreaga lume fiind vandute 359.822 de autovehicule.
Piata romaneasca a fost responsabila pentru doar aproximativ 6% din totalul acestor vanzari, in Romania fiind vandute doar 22.148 de autovehicule Dacia, se precizeaza intr-un comunicat de presa al companiei.
Din acest total, 20.050 de unitati au fost autoturisme, iar restul de 2.098 de unitati au fost vehicule utilitare.
Vanzarile din Romania au fost afectate de scaderea vanzarilor de pe piata auto catre persoanele fizice cu peste 50%, pe fondul restrictiilor la creditare, dar si din cauza cresterii la vanzarile de vehicule de ocazie importate cu peste 75%.
Marca a reusit totusi sa-si mentina cu aceasta ocazie pozitia de lider pe piata romaneasca, cu o cota de 26% din totalul vanzarilor de autovehicule noi din tara noastra.
Dacia a performat in primul rand pe pietele externe, unde a inregistrat o crestere cu 8% a totalului vanzarilor, iar in zona Euromed (nordul Africii si bazinul mediteranean) acestea au crescut chiar cu 26,6%.
Pietele cele mai importante pentru marca romaneasca au fost in 2012 Franta, Germania si Algeria cu 84.522, 46.590 si respectiv 41.710 unitati vandute.
In clasamentul pe modele, Logan berlina ramane cel mai bine vandut vehicul de pe piata, cu 9.208 unitati comercializate, urmat de Duster, cu 5.447 de unitati si de Logan MCV, cu
1.940 de unitati.