Criza financiara globala pune la grea incercare producatorii de cosmetice, care nu au indeplinit rezultate destul de multumitoare anul acesta. Industria cosmeticelor este doar cea mai recenta victima a crizei financiare, cele mai mari companii din domeniu estimeaza ca vor inregistra profituri in scadere anul viitor.
De exemplu,
L'Oreal , cel mai mare grup de produse cosmetice din lume este privit ca un
producator de nadejde datorita gamei largi de oferte.
L'Oreal, a redus previziunile de vanzari pentru 2008 si a inregistrat un declin
brusc al vanzarilor din America de Nord in al treilea trimestru.
Directorul executiv de la L'Oreal, Jean-Paul Agon afirma ca se observa o incetinire vizibila a
companiei in America de Nord pe fondul
scaderii consumului, inca din septembrie. In ciuda situatiei L'Oreal a anuntat
ca asteapta in acest an o crestere a vanzarilor cu 4%, desi o previziune
anterioara era de 6%.
Compania newyorkeza Avon a devenit una dintre cele mai recente victime ale
scaderii consumului si a afisat un profit trimestrial sub estimarile
analistilor, dupa o scadere cu 3% a vanzarilor in America de Nord. Avon
estimeaza o evolutie normala in al patrulea trimestru, insa acest lucru este
putin probabil, deoarece majoritatea consumatorilor din America de Nord renunta
la acest tip de achizitii din cauza veniturilor din ce in ce mai mici.
Chiar si reprezentantii companiei Allergen raporteaza ca vanzarile de botox din
al treilea trimestru au crescut fata de anul trecut, peste asteptari.
Dorinta oamenilor de a arata bine nu-i duce la nici un rezultat, spune
presedintele executiv al companiei Allergan, David Pyott. Frumusetea este un
vis efemer la care aspiram si pentru care cele mai multe femei sint dispuse sa
faca sacrificii si compromisuri, si asta pentru a ne amagi ca putem atinge
perfectiunea.
De obicei
produsele de infrumusetare merg destul de bine chiar si pe timpul unei crize
economice. Karen Grant, analist senior in industria produselor de ingrijire
personala pentru NPD Group, spune ca produsele de infrumusetare ofera o baza
puternica pentru cei care le folosesc. Deasemenea multe persoane
considera ca ingrijirea pielii si machiajul ar trebui sa fie nelipsite intr-o
garderoba.
In timp ce
criza economica epuizeaza vanzarile, companiile de cosmetice trebuie de
asemenea sa lupte cu problemele specifice industriei lor. "Domeniul
cosmeticelor este mult mai sensibil, produsele fiind mult mai pretentioase, la
care se mai adauga si interesul pe care trebuie sa i-l trezeasca
consumatorului", spune Grant, reprezentantul NPD. "In
ziua de azi, industia produselor cosmetice este din ce in ce mai
dezvoltata , si nu intamplator", mai adauga Grant. Acesta este de parere
ca pentru a spori vanzarile de cosmetice in astfel de timpuri, trebuie sa
existe permanent produse noi si inovatoare.
Totodata aceasta criza financiara va duce la
falimentarea firmelor mici si la disparitia importurilor ilegale de cosmetice,
iar "competitia" de piata va fi doar intre producatori care sunt
recunoscuti pe plan mondial. Astfel, in cazul in care somajul va creste, criza
va atinge toate ramurile, nu numai industria produselor cosmetice. Totusi
femeile nu par sa renunte la cosmetice, parfumuri sau alte produse de ingrijire
corporala, ele ramanand indiferente la criza financiara. Astfel ca Industria de ingrijire personala nu se resimte
de pe urma crizei, iar vanzarile brand-urilor prestigioase au crescut cu doua
procente in prima jumatate a anului.
Un articol de Loredana Balan