Este industria cosmeticelor afectata de criza economica?

Vineri, 12 Decembrie 2008, ora 11:47
2013 citiri
Este industria cosmeticelor afectata de criza economica?

Criza financiara globala pune la grea incercare producatorii de cosmetice, care nu au indeplinit rezultate destul de multumitoare anul acesta. Industria cosmeticelor este doar cea mai recenta victima a crizei financiare, cele mai mari companii din domeniu estimeaza ca vor inregistra profituri in scadere anul viitor.

De exemplu,

L'Oreal , cel mai mare grup de produse cosmetice din lume este privit ca un

producator de nadejde datorita gamei largi de oferte.


L'Oreal, a redus previziunile de vanzari pentru 2008 si a inregistrat un declin

brusc al vanzarilor din America de Nord in al treilea trimestru.


Directorul executiv de la L'Oreal, Jean-Paul Agon afirma ca se observa o incetinire vizibila a

companiei in America de Nord pe fondul

scaderii consumului, inca din septembrie. In ciuda situatiei L'Oreal a anuntat

ca asteapta in acest an o crestere a vanzarilor cu 4%, desi o previziune

anterioara era de 6%.


Compania newyorkeza Avon a devenit una dintre cele mai recente victime ale

scaderii consumului si a afisat un profit trimestrial sub estimarile

analistilor, dupa o scadere cu 3% a vanzarilor in America de Nord. Avon

estimeaza o evolutie normala in al patrulea trimestru, insa acest lucru este

putin probabil, deoarece majoritatea consumatorilor din America de Nord renunta

la acest tip de achizitii din cauza veniturilor din ce in ce mai mici.


Chiar si reprezentantii companiei Allergen raporteaza ca vanzarile de botox din

al treilea trimestru au crescut fata de anul trecut, peste asteptari.


Dorinta oamenilor de a arata bine nu-i duce la nici un rezultat, spune

presedintele executiv al companiei Allergan, David Pyott. Frumusetea este un

vis efemer la care aspiram si pentru care cele mai multe femei sint dispuse sa

faca sacrificii si compromisuri, si asta pentru a ne amagi ca putem atinge

perfectiunea.

De obicei

produsele de infrumusetare merg destul de bine chiar si pe timpul unei crize

economice. Karen Grant, analist senior in industria produselor de ingrijire

personala pentru NPD Group, spune ca produsele de infrumusetare ofera o baza

puternica pentru cei care le folosesc. Deasemenea multe persoane

considera ca ingrijirea pielii si machiajul ar trebui sa fie nelipsite intr-o

garderoba.


In timp ce

criza economica epuizeaza vanzarile, companiile de cosmetice trebuie de

asemenea sa lupte cu problemele specifice industriei lor. "Domeniul

cosmeticelor este mult mai sensibil, produsele fiind mult mai pretentioase, la

care se mai adauga si interesul pe care trebuie sa i-l trezeasca

consumatorului", spune Grant, reprezentantul NPD. "In

ziua de azi, industia produselor cosmetice este din ce in ce mai

dezvoltata , si nu intamplator", mai adauga Grant. Acesta este de parere

ca pentru a spori vanzarile de cosmetice in astfel de timpuri, trebuie sa

existe permanent produse noi si inovatoare.

Totodata aceasta criza financiara va duce la

falimentarea firmelor mici si la disparitia importurilor ilegale de cosmetice,

iar "competitia" de piata va fi doar intre producatori care sunt

recunoscuti pe plan mondial. Astfel, in cazul in care somajul va creste, criza

va atinge toate ramurile, nu numai industria produselor cosmetice. Totusi

femeile nu par sa renunte la cosmetice, parfumuri sau alte produse de ingrijire

corporala, ele ramanand indiferente la criza financiara. Astfel ca Industria de ingrijire personala nu se resimte

de pe urma crizei, iar vanzarile brand-urilor prestigioase au crescut cu doua

procente in prima jumatate a anului.

 

 

Un articol de Loredana Balan