Piata de retail din Romania va creste la 90 mld lei

Luni, 07 Decembrie 2009, ora 16:15
2979 citiri
Piata de retail din Romania va creste la 90 mld lei

Piata de retail din Romania va creste in acest an cu 5,8%, la 90,15 miliarde lei, ritm sustinut de vanzarile de produse alimentare din magazine, si ar urma sa ajunga la 105 miliarde de lei in anul 2011, potrivit datelor firmei de cercetare a pietei Euromonitor International transmise Mediafax.

Anul trecut, vanzarile de produse alimentare si non-alimentare au totalizat 85,2 miliarde de lei, valoare care ar urma sa urce in 2010 cu 6,9%, la 96,4 miliarde de lei.

Cu un total estimat la 105 miliarde de lei in 2011, piata va consemna o crestere de 8,9% fata de 2010.

Magazinele care comercializeaza produse alimentare si non-alimentare domina piata de retail, aceste canale avand o pondere de 97% in acest an, respectiv vanzari de 88,14 miliarde de lei. Vanzarile directe, online, homeshopping si de la automate vor trece de doua miliarde lei in acest an.

Analistii Euromonitor anticipeaza pentru acest an vanzari prin intermediul magazinelor de 83,1 miliarde de lei, reprezentand un avans de 6% comparativ cu nivelul inregistrat in 2008, ritm care ar urma sa ajunga la 9% in 2011 (102,8 miliarde lei).

Proiectiile firmei indica pentru acest an o crestere de 13%, la 54,7 miliarde lei, pe segmentul vanzarilor de alimente, bauturi si tutun prin magazine, insotita de un recul de 3,6%, la 33,4 miliarde lei, pe zona produselor nealimentare.

Romanii vor continua sa cumpere in urmatorii doi ani mai multe alimente, bauturi si tutun din magazine, segmentul urmand sa ajunga in 2011 la o valoare de 66,6 miliarde lei. Comparativ cu 2010, consumul de produse alimentare din magazine va fi in 2011 mai mare cu 10,6%.

In 2010, afacerile cumulate ale retailerilor de produse cosmetice, imbracaminte, incaltaminte, de produse pentru ingrijirea locuintei, mobila si bunuri de folosinta indelungata vor creste cu 1%, la 34 miliarde de lei, pentru a urca cu 6% in 2011, la 36,1 miliarde de lei.

Vanzarile directe, online, homeshopping si automate de produse alimentare si non-alimentare sunt mai mici cu 4,5% in acest an fata de 2008, cand romanii au cumparat de 2,1 miliarde lei prin aceste canale.

In schimb, aceasta piata va creste cu 3,5% in 2010, la 2,08 miliarde de lei, si cu 7,8% un an mai tarziu, la 2,24 miliarde de lei.

Ponderea cea mai mare este detinuta de vanzarile directe, cu o valoare cumulata de 1,05 miliarde de lei in acest an. Euromonitor se asteapta la vanzari de 1,13 miliarde de lei in 2011, valoare cu 8% peste nivelul inregistrat in 2009.

Cel mai dinamic sector va fi cel al vanzarilor online, care dupa un declin in acest an de 6,8%, la 431,3 milioane lei, va avansa cu 11,4% in 2010, la 480,8 milioane lei, si cu 16,1% in 2011, la 558,3 milioane lei.

Numarul magazinelor de retail este estimat pentru acest an la 134.300, cu 4.700 de unitati mai putin decat in 2008, urmand sa fie inchise atat magazine alimentare, cat si non-alimentare.

In 2011, numarul unitatilor de retail va ajunge la 136.400, existand un trend ascendent in urmatorii doi ani pe segmentul non-food. Unitatile de tip grocery vor fi mai putine si in 2010, dar isi pastreaza potentialul de crestere pentru anul urmator.

Suprafata totala a magazinelor a ramas in 2009 la nivelul anului trecut, de 8,3 milioane metri patrati, urmand sa ajunga in 2011 la 8,8 milioane de metri patrati.

Magazinele alimentare totalizeaza in acest an patru milioane de metri patrati, in crestere fata de 3,9 milioane metri patrati in 2008, in timp ce unitatile care comercializeaza produse non-alimentare au o suprafata totala de 4,2 milioane metri patrati, in scadere fata de 4,3 milioane metri patrati in anul anterior.

Pe segmentul de magazine de produse alimentare cei mai importanti jucatori sunt Carrefour, cu o cota de 9,1%, Rewe Group (lanturile de magazine Penny, Billa si Selgros) cu 5,7%, Louis Delhaize (Mega Image, Prodas, Cora) cu 5,4%, Metro (Metro Cash & Carry si Real) cu 5,4% si Schwatz Beteiligungs GmbH (Kaufland) cu 5%, potrivit Euromonitor.

Lider pe segmentul non-grocery este Praktiker, cu o cota de 3,5%, urmat de Altex- 3,4%, Domo- 2,9%, Bresson Group (Bricostore)- 2,7% si A&D Pharma (Sensiblu)- 2,2%.

Avon detine 21,2% din segmentul non-store retailing, mult peste urmatorul clasat, Amway, care are 7,6%. Urmatoarele trei companii non-store sunt Oriflame, cu o pondere de 6,2% din piata, Forever Living Products International, care fabrica si distribuie produse pe baza de aloe vera, cu 4,9% si Arcandor Germania (Quelle)- 1,8%.

Infinix intră pe piața din România! Producătorul oferă telefoane de buget, cu specificații decente. Care sunt prețurile
Infinix intră pe piața din România! Producătorul oferă telefoane de buget, cu specificații decente. Care sunt prețurile
Compania Infinix Mobility, cunoscută pentru tehnologiile inovative și telefoanele de buget, mid-range și high-end, își extinde acum operațiunile pe piața din România. Fondată în 2013,...
Cum obții o întâlnire cu bărbatul de 1.500 de miliarde de dolari: Ai nevoie de o idee și un om
Cum obții o întâlnire cu bărbatul de 1.500 de miliarde de dolari: Ai nevoie de o idee și un om
Marii bogătași și finanțatori de la New York, Londra sau Hong Kong tânjesc chiar pentru o întâlnire de doar 10 minute cu unul dintre cei mai căutați bărbați din Orientul Mijlociu....
#piata, #retail, #vanzari, #magazine , #stiri Avon