Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

BCR: Majoritatea IMM-urilor vor accesa credite in 2012

BCR: Majoritatea IMM-urilor vor accesa credite in 2012


Un studiu realizat la comanda BCR in primavara acestui an arata ca peste 73% dintre respondenti intentioneaza sa acceseze un credit in 2012, potrivit lui Sorin Mititelu, director Segmente BCR.

In studiul realizat la comanda BCR in primavara acestui an pe segmentul microintreprinderi se arata ca produsele cu cel mai mare potential raman cele de finantare. Totusi, comparativ cu 2011, a crescut cu 7% intentia de a deschide un depozit in 2012 (cea mai mare crestere a intentiei de cumparare pe toate produsele bancare), 43% dintre antreprenori intentionand sa deschida depozite in 2012.

De asemenea, studiul mai arata ca 98% dintre micile afaceri din Romania au un cont curent in banca, 85% efectueaza plati, 32% au depozite si 63% au contractat un credit.

54% dintre microinteprinderi folosesc servicii de internet banking. Comparativ cu 2011, se observa o crestere generala a utilizarii de produse bancare, cu accent insa pe zona de depozite si internet banking.

In studiu se mai arata ca scad termenele de plata si, in consecinta, insemnatatea creditului comercial, iar microintreprinderile revin la creditul bancar ca principal instrument de finantare a afacerii; antreprenorii se asteapta din partea bancilor la produse si servicii de calitate pentru o gama larga de nevoi, comisioane mai mici, personal calificat si consultanta de specialitate. Printre nevoile nebancare, este evidenta necesitatea promovarii, a oportunitatilor de business, a consultantei si a trainingurilor.

BCR a lansat in 2011 platforma www.bcrclubantreprenori.ro, disponibila prin pachetele de cont curent oferite de catre banca clientilor sai microintreprinderi, care contine o oferta complexa de servicii bancare, dar si de sustinere a afacerilor microintreprinderilor in general, incluzand posibilitati de tranzactionare, oportunitati de promovare a afacerii, precum si sesiuni de training specializat.

Peste 70% dintre utilizatorii activi ai platformei, folosesc platforma de mai multe de doua - trei ori pe luna, in special pentru promovarea on-line a afacerilor, inserarea de oferte de produse si servicii si interactiunea cu alte firme. In mod special trainingurile disponibile pe platforma sunt considerate foarte utile de peste 65% dintre utilizatori.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1164 ori