Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Bancherul va suna de doua ori la usa. Cum vor bancile sa-ti livreze creditele la domiciliu

Bancherul va suna de doua ori la usa. Cum vor bancile sa-ti livreze creditele la domiciliu


Daca pana acum expresia "a-ti bate banca la usa" insemna ca vrea sa iti ia casa, mai nou institutiile de creditare apeleaza la strategia door to door pentru a-si vinde produsele. Metoda a fost recent implementata de Bancpost.

Tot mai multe banci din Romania apeleaza la diverse metode pentru a fi mai prezente in peisajul cotidian, cu scopul precis de a acapara o cota de piata cat mai mare.

Ca urmare a intensificarii concurentei, sistemul bancar romanesc a fost nevoit sa reactioneze pentru a-si pastra sau pentru a atrage cat mai multi clienti. In prezent, asistam la o extindere a produselor bancare si a serviciilor specializate in vanzari bancare, care incep sa isi faca aparitia in Romania din ce in ce mai bine.

Astfel, institutiile financiare au devenit mai mult atrase de potentialul clientilor, persoane fizice sau IMM-uri, in conditiile in care, pana in momentul de fata, bancile au mentinut blocajul in procesul de creditare.

Acestea pun la dispozitie forta de vanzari ce va aborda piata in mod proactiv si isi reduc astfel, costurile cu salarizarea personalului si cu asigurarea conditiilor necesare la locul de munca.

Bancpost lanseaza reteaua de Agenti de Vanzare Directa

Bancpost, o banca universala de top 10 si cu o prezenta de peste 22 de ani in Romania, va avea operativa pana la finele acestui an, prima echipa de vanzari directe.

Grecii intentioneaza sa dezvolte o retea nationala puternica de Agenti de Vanzare Directa (AVD) si sa se concentreze astfel pe canale de distributie care aduc produsele bancare la usa clientilor sai persoane fizice, in detrimentul clasicelor agentii si sucursale.

"Reteaua Bancpost de Agenti de Vanzare Directa reprezinta o noua componenta in sistemul nostru multi-canal, un serviciu mobil si personalizat de inalta calitate, la indemana clientilor in locul si momentul in care acestia sunt disponibili", a declarat Kyriakos Xydis, Vicepresedinte Executiv Bancpost.

Prima faza de implementare a demarat deja, prin integrarea noului canal in arhitectura bancii si prin desfasurarea de traininguri intensive dedicate fortei de vanzari, in timp ce prima echipa AVD va fi activa in Bucuresti pana la sfarsitul anului.

Pe parcursul anului 2014, reteaua va fi extinsa rapid pe teritoriul intregii tari, cu scopul de a dezvolta o retea bine echilibrata de 200 de AVD in cele mai importante orase.

Portofoliul de credite al Bancpost a atins la sfarsitul lui decembrie 2012, 7,148 miliarde RON, din care 2,426 miliarde RON sunt credite acordate clientilor corporativi. Creditele de consum au scazut de la 1.834 miliarde RON in decembrie 2011 la 1,576 miliarde RON inregistrate la sfarsitul lui decembrie 2012.

De asemenea, la sfarsitul anului 2012, creditele ipotecare au insumat 2,576 miliarde RON si creditele acordate intreprinderilor mici au totalizat 1,120 miliarde RON.

"Bancpost trece printr-o schimbare importanta de strategie. Banca se va conecntra pe viitor cu precadere pe canalele moderne de vanzare lasand agentiile si sucursale pe locul al doilea" a adaugat Kyriakos Xydis.

Bancile se repliaza pe IMM-uri

Din ce in ce mai multe institutii financiare sunt atrase si de potentialul IMM-urilor, astfel ca unul dintre jucatorii care a intrat cu forta in lupta pentru creditarea intreprinderilor mici si mijlocii, este BCR.

Aceasta banca, a anuntat infiintarea a 23 de echipe mobile, prin care incearca sa cucereasca un numar cat mai mare de clienti IMM.

"Este un model de servisare teritoriala care tine cont de apropiere geografica, si mai ales de acoperie in cel mai bun fel posibil pentru clienti" a declarat pentru Business24 Ionut Stanimir, purtator de cuvant BCR.

O echipa mobila aduce flexibilitate in conexiunea cu clientii IMM, se lauda BCR. Acestea sunt echipe de bancheri comerciali, care asigura relatia de afaceri cu un client pe teren.

Activitatea unei echipe mobile tine de "aspectele de zi cu zi" ale unei relatii comerciale cu o companie. "Ea poate privi chestiuni de finantare, servicii de cash management sau poate privi chestiuni legate de scrisori de garantie", potrivit lui Ionut Stanimir.

Segmentarea regionala a crescut de la 8 zone in vechea structura, la 10 pe noua organizare, fiecare avand cate un centru zonal: Bucuresti, Constanta, Bacau, Iasi, Brasov, Pitesti, Craiova, Sibiu, Timisoara, Cluj-Napoca.

"Cel mai dezvoltat centru zonal este Bucuresti. In celelate zone, dezvoltarea depinde de profil, pentru ca nu poti compara o zona cu profil agricol cum este Campia Romana (incluzand Ialomita, Calarasi, Teleorman si Giurgiu ) cu o zona mai industrializata, cum este cea formata din Cluj, Alba si Mures, unde investitorii sunt de alta natura", a completat Stanimir.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2572 ori