Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Strategia de business a bancilor: Se muta pe Facebook

Strategia de business a bancilor: Se muta pe Facebook


Bancile comerciale din Romania au speculat interesul clientilor pentru platformele de socializare online si incearca sa atraga clientii cu agentii virtuale. Vom ajunge sa luam credite de pe Facebook?

Interesul bancilor europene pentru Facebook a determinat bancile prezente pe piata locala sa aloce mai multa atentie platformelor de socializare.

BRD a fost una dintre primele institutii bancare care a lansat o agentie virtuala, fiind urmata de UniCredit Tiriac Bank, arata conso.ro.

In acest moment, niciuna dintre aceste doua banci nu ofera posibilitatea clientilor sa faca tranzactii. Prin intermediul agentiilor virtuale clientii discuta online cu angajatii bancii.

In cazul in care sunt necesare divulgarea unor informatii confidentiale, discutiile se reiau telefonic, mai arata portalul citat.

BCR, cea mai mare banca din Romania, are aproape 30.000 de fani pe Facebook. Pe pagina sa sunt prezentate ofertele de credite pentru nevoi personale si detalii despre internet banking. In plus, online te poti inscrie in Clubul Antreprenorului.

Poti participa, online, la traininguri online, iti poti evalua cunostiintele de business si poti consulta produsele si serviciile bancare create pentru sustinerea afacerii tale.

O alta comunitate bancara promovata pe Facebook este Raiffeisen Comunitati. Proiectul a strans aproape 5.500 de fani.

ING Bank Romania are mai putin de 300 de fani, in timp ce BRD are aproximativ 1000 de fani. Ceva mai multi fani are Banca Transilvania, care a reusit sa "stranga" 1016 like-uri".

BRD are mai mult de 4,500 de fani pe Facebook si posteaza anunturi despre ofertele bancii.

Institutia bancara are o prezenta relativ activa pe Facebook, postand in fiecare luna raspunsuri la intrebarile clientilor.

Interesul bancilor pentru Facebook nu este o noutate. In Europa de Vest si in SUA, bancile au mers pe Facebook inca din primii ani de lansare a platformei.

"Bancile noastre au o problema. Varsta medie a clientului este 47 de ani si in crestere. Daca vor sa atraga noile generatii trebuie sa se duca acolo unde sunt acestia, iar Facebook este unul din respectivele locuri", a precizat Richard Jones, reprezentantul companiei internationale Fiserv, care ofera solutii de tehnologie in sistemul bancar pentru informationweek.com.

In 2010, o companie de consultanta italiana a intocmit un top al celor mai bune prezente bancare pe Facebook la nivel mondial. La momentul respectiv, numarul de fani se numara in zeci de mii.

ING Group stransese aproape 14.000 de fani pentru pagina din SUA. Citigroup reusise sa stranga peste 10.000 de fani cu pagina sa din Argentina, in timp ce BNP Paribas stransese la momentul respectiv un total de peste 120.000 de fani, potrivit conso.ro

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2137 ori