Firmele renunta la cecuri in favoarea cardurilor

Joi, 29 Martie 2007, ora 00:35
906 citiri

Un sfert din companiile din lume vor sa extinda utilizarea cardurilor de plata si, totodata, sa reduca utilizarea cecurilor bancare in viitorul apropiat, arata studiul despre utilizarea numerarului publicat, miercuri, de emitentul de carduri VISA.

Companiile considera ca utilizarea cardurilor comerciale le va reduce costurile si va imbunatati managementul numerarului drept consecinta a evidentei financiare mai transparente a cheltuielilor si incasarilor, se arata in studiul realizat la cererea Visa. Studiul mai arata ca practicile financiare din interiorul companiilor se schimba in toata lumea.

"Studiul arata trendul ascendent din aceasta industrie conform caruia cecurile scad in popularitate deoarece tot mai multe companii cauta solutii pentru a imbunatati managementul platilor si al cheltuielilor care sa ii ajute in procesul decizional", a spus vicepresedintele Visa Commercial si Visa International, Aliza Knox.

Cel mai important motiv pentru care companiile din toata lumea vor sa utilizeze cardurile este pentru a reduce costurile legate de administrarea si procesarea numerarului. in plus, companiile mizeaza si pe eliminarea facturilor pe hartie si a platilor prin formulare de hartie.

In general, 75% dintre companii recunosc ca cel mai important aspect in legatura cu platile electronice este posibilitatea de a avea tot mai multe date financiare la dispozitie, in mod transparent. Al doilea aspect important pentru companii este accesul online la evidenta platilor si a facturilor.

Companiile evalueaza procesul de administrare a numerarului ca fiind ineficient, in special, din cauza volumului mare de operatiuni administrative, informatii inadecvate si posibilitatilor limitate de analiza. in Europa, previziunile privind numerarul si analiza acestuia este vazuta ca fiind cel mai ineficient proces.

Studiul Visa privind managementul numerarului a analizat utilizarea cardurilor pentru companii la nivel global si a fost realizat in doua etape. Prima etapa, realizata de catre Survey.com, companie specializata in cercetari de piata pe internet, a fost terminata in august 2006 si a implicat raspunsuri din partea a 400 de directori financiari din peste 20 de industrii din SUA. Cea de-a doua etapa, intreprinsa de catre Penn, Schoen & Berland Associates, Inc., companie specializata in cercetari de piata si comunicare strategica, a studiat managerii responsabili cu activitatile financiare din interiorul a patru regiuni Visa - Asia Pacific (AP), Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa (CEMEA), Europa, America Latina si regiunea Caraibe (LAC).

Visa este o asociatie care uneste detinatorii de carduri, comerciantii si institutiile financiare membre prin cea mai mare retea de plati electronice din lume. in prezent, prin produsele Visa se fac tranzactii in valoare de peste 4.000 miliarde dolari in toata lumea. Visa are cea mai mare retea de acceptare de peste 24 milioane de unitati la nivel mondial, incluzand un milion de bancomate.

Bloombiz
(Sursa: NewsIn)