MTCT modifica sursele de finantare si pune accent pe concesiuni, la constructia de autostrazi

Joi, 08 Februarie 2007, ora 16:25
916 citiri

Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) a modificat recent programul de constructie a autostrazilor, prin schimbarea surselor de finantare pentru unele tronsoane, acordarea unui rol mai important concesiunilor si reducerea termenelor de finalizare a investitiilor.

"Noul proiect va fi aprobat in sedinta de Guvern de miercuri (14 februarie, n.r.) si va modifica mai ales modalitatea de finantare a proiectelor. Autostrazile prioritare pentru UE vor fi construite cu bani europeni, cele cu trafic foarte mare vor fi date in concesionare, iar cele care ne intereseaza pe noi vor fi facute cu bani de la buget, dar nu cu bani pe care ii are in fiecare an bugetul, ci prin fonduri atrase de Ministerul Finantelor, care vor fi achitate in 15-20 de ani", a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

El a aratat ca planul de dezvoltare a retelei de autostrazi din Romania va fi divizat in doua perioade, 2007-2013 si 2013-2020, pentru confirmitate cu modalitate de intocmire a bugetului multianual al UE, realizat pe o perioada de sapte ani.

Potrivit noilor estimari ale MTCT, la sfarsitul anului vor fi in exploatare 298 de kilometri de autostrada, 420 de kilometri la finele anului viitor si 795 de kilometri in 2010. La sfarsitul primei etape a programului de dezvoltare a retelei de autostrazi, respectiv in 2013, ar urma sa fie utilizati 1.874 de kilometri de autostrada.

In perioada 2007-2013 vor fi realizati 1.798 kilometri de autostrada, cu o valoare totala de 12,8 miliarde euro, conform strategiei.

O cota de 5% din fonduri vor fi asigurate prin imprumuturi de la Banca Europeana de Investitii si de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, 12% vor fi fonduri nerabursabile obtinute prin Fondul de Coeziune, Fondul European pentru Dezvoltare Regionala si prin Instrumentul Structural de Pre-Aderare, iar 32% vor fi sume atrase prin concesionare de tronsoane. Statul va asigura 51% din necesarul de investitii.

Bloombiz
(Sursa: Mediafax)