Relatia cu consumatorul de servicii financiare

Joi, 10 Martie 2016, ora 13:17
1219 citiri
Relatia cu consumatorul de servicii financiare
Foto: Oxygen Events

Conferinta "Relatia cu consumatorul de servicii financiare" se va desfasura pe 10 martie 2016, la Hotel JW Marriott, Grand Ballroom D, din Bucuresti.

Evenimentul este structurat in doua sesiuni, pe cat de actuale, pe atat de punctuale: prima sesiune este dedicata posibilelor efecte ale legii "Darii in plata", noilor reglementari promovate de ANPC, care vor intra in vigoare in aceasta luna si vor avea impact asupra relatiei dintre clienti si banci, iar cea de-a doua sesiune are in vedere recastigarea increderii si imbunatatirea relatiei dintre banci si consumatorul de servicii financiare.

Cele doua sesiuni vor fi moderate de Ana Maria Vasile, jurnalist Agerpres si Valentin Lazea, economist sef Banca Nationala a Romaniei.

Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului va deschide conferinta, iar Keynote speaker va fi prof.univ. MIRCEA COSEA, reputat analist economic, care se va referi la "Efectele economice si sociale ale unei legi insuficient documentate, formulate si explicate".

Referitor la subiectul conferintei, prof. univ. Mircea Cosea declara:

"Este unanim acceptata la nivelul cercetarii economice si sociale o realitate cu atribut de axioma, aceea ca oricat de bine ar fi gandita o lege si oricat de corect ar fi aplicata, efectele ei pozitive vor fi contrabalansate in timp de aparitia obligatorie a unui numar, cel putin egal, de efecte negative.

Este un fenomen normal avand in vedere multitudinea de conexiuni pe care aplicarea unei legi o determina in relatiile intra si extra economice si sociale, in contextul unui tip determinant de comportament al utilizatorilor legii.

Dezbaterile publice ale propunerilor legislative, consultarile cu cei in cauza, analizele economice si sociologice de fundamentare trebuie sa fie si in Romania secolului XXI, tara membra a UE, elemente indispensabile oricarei initiative legislative, daca se doreste constructia unui stat de drept".

In ceea ce priveste creditarea, Dana Demetrian, vicepresedinte Retail & Private Banking, BCR afirma:

"Creditarea pe retail a traversat mai multe perioade de evolutie: daca la inceputul anilor 2000 a existat o crestere accelerata in care toate lucrurile au evoluat foarte rapid cu modificari majore intr-o piata foarte tanara si lipsita de experienta, apoi a urmat o perioada de redresare in care bancile, dar si clientii s-au reasezat si temperat.

Cresterea populatiei bancarizate va fi un lucru important, la fel si digitalizarea si conceptul Big Data, un sistem complex de analiza a comportamentului clientului si a tuturor datelor disponibile.

Toate acestea vor conduce la o schimbare fundamentala la nivel de strategie, iar influenta va fi resimtita de clienti la produse si serviciile oferite de banci. 2016 va fi un an de provocari care vor defini activitatea bancilor pentru urmatorii 10 ani."

Preocuparea pentru apropierea fata de consumator cat si pentru educatia financiara a acestuia este si in atentia MasterCard, despre care Cosmin Vladimirescu, General Manager pentru Romania, MasterCard afirma:

"Avansul tehnologic si dinamica cu care se dezvolta peisajul financiar modern deschid noi oportunitati pentru apropierea fata de consumator, iar initiativele MasterCard sunt o dovada in acest sens.

Licentierea directa a Trezoreriei Statului ca acceptator de plati cu cardul, extinderea continua a platformei de avantaje si privilegii MasterCard Premium, campaniile MasterCard de promovare a tehnologiei contactless, precum si proiectele pentru cresterea nivelului de educatie financiara sunt demersuri care imbunatatesc experienta consumatorului, aducand rapiditate, securitate si comoditate."

"Conferinta aduce si ceva in plus: pune in centrul discutiilor clientul, fara de care nici o industrie nu ar exista si cheama furnizorii de servicii financiare sa il convinga sa apeleze, in continuare, la produsele lor", concluzioneaza jurnalista Ana Maria Vasile, unul din moderatorii evenimentului.

#eveniment relatie consumator banci, #relatie consumator servicii financiare , #Stiri Banci