Tensiunile create de aplicarea taxei 'pentru prima imatriculare' se datoreaza lipsei de comunicare

Marti, 06 Februarie 2007, ora 04:37
926 citiri

Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR) considera ca situatia tensionata creata de aplicarea taxei 'pentru prima imatriculare' se datoreaza lipsei de comunicare adecvata dintre Guvern, Ministerul Finantelor Publice, mediul de afaceri din Romania si cetateni, potrivit unui comunicat al institutiei.

'AOAR reaminteste ca, in urma restructurarii economiei romanesti, nu mai producem autocamioane, masini de teren, avioane si, mai nou, nici tractoare. In acest context, este cu atat mai normal sa se sustina producerea in Romania a unor automobile competitive, care asigura atat locuri de munca, precum si un important volum de produse exportate cu valoare adaugata semnificativa', sustin reprezentantii AOAR.

Conform sursei citate, AOAR sustine politica guvernamentala privind modernizarea economica a Romaniei si stimularea dezvoltarii durabile. 'In acest context, AOAR a cerut constant Ministerului de Finante sa elaboreze o strategie fiscala pentru un orizont de minim 3-5 ani. In acest fel, mediul de afaceri, cetatenii, ar fi in masura sa stie care sunt masurile fiscale prin care autoritatile sustin protejarea mediului, fie direct, prin taxe legate de poluarea acestuia, fie indirect, prin taxarea ineficientei energetice in diverse sectoare de activitate', este mentionat in comunicat.

De asemenea, AOAR sustine ferm masurile preconizate de guvern pentru stimularea productiei autohtone de bunuri, inclusiv productia de automobile. 'Toate statele europene aplica, mai mult sau mai putin transparent, masuri menite sa protejeze, in limitele legislatiei Uniunii Europene, productia lor nationala, ca cea mai eficienta si garantata metoda de asigurare a locurilor de munca si premisa a dezvoltarii economice', se arata in comunicat. Totodata, AOAR apreciaza ca dezvoltarea in Romania a unui centru de cercetare, proiectare si productie in domeniul autoturismelor reprezinta o prioritate nationala ce trebuie sustinuta atat de mediul de afaceri, cat si de catre cetateni.

Potrivit AOAR, la nivelul Uniunii Europene, pentru a sustine cercetarea-dezvoltarea si productia de automobile cu alimentare dubla (benzina/electric), alimentare cu biodiesel sau cu pile de hidrogen, a fost aprobata subventionarea achizitiilor de astfel de autovehicule in limita a 60.000 de unitati (similar programului din SUA), cu obligarea autoritatilor publice de a achizitiona astfel de bunuri.

Conform comunicatului institutiei, AOAR doreste promovarea transparenta, simpla si ilustrativa (pe intelesul oricarui cetatean), a necesitatii utilizarii metodelor fiscale pentru a asigura dezvoltarea durabila a Romaniei in perspectiva anului 2020 ca si masurile adoptate de alte state europene in acest sens.

'AOAR cere Ministerului de Finante sa se comporte ca o institutie responsabila, datoare cu informarea corecta si previzionala a masurilor fiscale pe care urmeaza sa le adopte, incetand a se mai comporta ca un simplu colector de taxe si impozite', este mentionat in comunicat.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.rompres.ro/ target=_blank>Rompres</a>)