Clientii Bancpost acuza banca de abuzuri

Miercuri, 29 Septembrie 2010, ora 12:43
2713 citiri
Clientii Bancpost acuza banca de abuzuri

Bancpost este responsabila pentru publicitatea negativa pe care si-o face, deoarece promoveaza abuzurile si lipsa de respect pentru clienti, sustin mai multi clienti nemultumiti ai bancii, care apreciaza ca atitudinea presedintelui institutiei de credit are caracter de intimidare, precizeaza Mediafax.

"Nici unul dintre membrii grupului nu poate fi facut responsabil de reclama negativa, deoarece actiunile grupului vin ca raspuns la actiunile bancii. Banca este responsabila de publicitatea negativa pe care si-o face, deoarece aceasta institutie promoveaza abuzurile si nerespectarea clientilor.

Daca Bancpost se asteapta la o complicitate a clientilor si la tacere ca nu cumva sa i se creeze o imagine negativa, aceste asteptari sunt false", se spune intr-un comunicat al grupului impotriva clauzelor abuzive care se regasesc in contractele de credit Bancpost.

Membrii grupului apreciaza ca atitudinea presedintelui Bancpost, Mihai Bogza, are caracter de intimidare si sunt de parere ca oficialul bancii nu a reusit sa-si atinga scopul.

Bogza a aratat, intr-un interviu publicat luni de Ziarul Financiar, ca acei clientii care intra in conflict cu bancile de la care au luat credite pentru a obtine reduceri ale ratelor ar trebui sa tina seama ca pe viitor au sanse foarte putine sa mai primeasca ajutor - sub forma facilitatilor de restructurare - daca vor avea nevoie.

"Este mult mai bine ca neintelegerile sa fie rezolvate prin parteneriat decat pe cale juridica. Daca acesti clienti care merg in instanta si fac publicitate negativa vor avea in viitor nevoie de restructurari ale creditelor, este putin probabil ca acea banca cu care au intrat in conflict deschis sa ii mai ajute", a declarat Mihai Bogza pentru ZF.

Clientii din grupul impotriva clauzelor abuzive care se regasesc in contractele de credit Bancpost mentioneaza ca nu au avut si nu au ca scop actionarea in judecata a bancii, ci respectarea prevederilor ordonantei privind creditele populatiei.

"Atat timp cat actele aditionale vor reflecta corect prevederile ordonantei, nu se ia in calcul instanta de judecata. Totusi, daca Bancpost nu isi va alinia creditele noilor prevederi legale, atunci grupul va apela la toate mijloacele legale menite sa apere orice cetatean roman de abuzuri.

Acesti clienti nu asteapta pomana de la banca, nu vor reesalonari, nu vor refinantari, vor doar ca institutia sa-si asume contractele incheiate. Daca Bogza ar fi cerut o situatie cu acei clienti care nu au semnat actul aditional, ar fi observat ca majoritatea sunt persoane care si-au demonstrat bonitatea, din clasa medie, cu un nivel de informare bun si care sunt implicati activ in societate", se mai spune in comunicat.

Totodata, clientii Bancpost sustin ca actele aditionale postate pe site-ul bancii sunt "total diferite" de cele propuse personalizat catre clienti.

Grupul clientilor nemultumiti ai Bancpost reuneste in prezent circa 850 de persoane si sustine implementarea neconditionata a prevederilor care se regasesc in legislatia privind protectia consumatorilor, respectiv OUG 21/1992, Legea 193/2000 si OUG 50/2010, in vederea eliminarii clauzelor abuzive din contracte.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#50, #abuzuri, #banci, #bancpost, #credit, #oug , #stiri Bancpost