Consiliile de supraveghere ale Chrsyler si Fiat au mandatat conducerile executive sa incheie o alianta intre cele doua companii, iar operatiunea depinde in prezent numai de conditiile care vor fi impuse de guvernul american pentru acordarea de noi ajutoare concernului din Detroit, transmite Reuters.
Termenii finali ai acordului de alianta, sau orice alt tip de intelegere de parteneriat, depind de conditiile impuse Chrysler de guvern pentru acordarea de noi ajutoare de stat, potrivit unor surse apropiate negocierilor.
Informatiile apar cu doua zile inainte ca presedintele Statelor Unite, Barack Obama, sa anunte noi programe de sustinere a industriei auto americane, si la peste doua luni dupa ce reprezentantii Chrysler si Fiat au inceput sa evalueze propuneri de alianta sau parteneriat si au realizat planuri de afaceri pentru operatiunile combinate.
Potrivit Mediafax, reprezentantii Fiat s-au declarat sambata optimisti si considera ca pot ajunge la un acord cu Chrysler. La randul lor, directorii companiei americane au spus ca negociaza cu uniunea sindicala United Auto Workers si creditorii pentru a realiza reducerile de costuri impuse de guvern.
Chrysler a cerut Trezoreriei noi ajutoare de stat de 5 miliarde de dolari, peste cele 4 miliarde primite la inceputul anului, iar conducerea companiei, alaturi de reprezentantii actionarului majoritar, Cerberus Capital Management, sustin ca fondurile suplimentare vor permite constructorului de automobile sa devina din nou o afacere viabila, pe cont propriu.
Obtinerea unui nou sprijin guvernamental este extrem de importanta pentru Chrsyler, pentru ca acordul de alianta cu Fiat nu include majorari de capital din fonduri private. Grupul italian a propus achizitia unui pachet de 35% din actiunile companiei americane, in schimbul brevetelor si tehnologiei Fiat pentru masini de clasa mica. Totodata, Fiat urmareste sa-si rezerve optiunea de a majora participatia la una majoritara, de 55%.