Cu ce mai atrag bancile mediul de afaceri

Luni, 22 Aprilie 2013, ora 11:12
1576 citiri
Cu ce mai atrag bancile mediul de afaceri

Printre motivele care stau la baza deciziei microintreprinderilor de a lucra cu o anumita banca se numara oferta de operatiuni bancare curente, cum ar fi conturile curente, platile si incasarile, dar si zona de creditare de unde se asteapta o simplificare a procedurilor si implicit a accesului la credite, reiese dintr-un sondaj al BCR.

Circa 44% dintre repondentii la acest sondaj considera ca oferta de operatiuni curente este principalul motiv pentru care aleg sa lucreze cu o banca, 24% apreciaza ca zona de creditare este determinanta in alegerea bancii, iar 16% spun ca sunt importante avantajele non-bancare, de genul trainingurilor, consultantei sau promovarii afacerii. Cele mai solicitate teme pentru sesiunile de training sunt Programe de finantare / Fonduri UE (35,47%), Dezvoltarea continutului unui plan de afaceri (25,24%) si Proceduri fiscale: TVA colectat la incasarea facturilor (18,58%).

Pe de alta parte, circa 40% dintre antreprenori considera ca intarzierea la incasarea facturilor reprezinta una dintre principalele dificultati cu care se confrunta, in timp ce aproximativ 39% acuza scaderea cererii interne si aproape 16% accesul dificil la credite.

Per ansamblu, circa 28% dintre antreprenori considera ca afacerile au crescut in anul 2012, 40% ca au ramas constante iar 25% ca businessul s-a redus. Circa 3% dintre antreprenori care au raspuns in cadrul sondajului au declarat ca au inceput afacerea in anul 2012.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#clienti IMM banci, #oferta banci mediu de afaceri , #Produse