IMM-urile prefera depozitele pe timp de criza

Marti, 20 Octombrie 2009, ora 16:31
1564 citiri
IMM-urile prefera depozitele pe timp de criza

Ponderea IMM-urilor care au apelat la credite bancare in trimestrul I in Romania a scazut la 84% de la 89% in perioada similara din 2008, in vreme ce numarul IMM-urilor care si-au facut depozite bancare raportat la totalitatea IMM-urilor a crescut de la 47% la 55% in acelasi interval, precizeaza NewsIn.

In clasamentul la nivelul Europei Centrale si de Est (ECE) privind gradul de utilizare a creditelor pe segmentul IMM, Romania se situeaza in continuare pe primul loc, fiind urmata de Austria, Croatia si Slovacia, pe ultimele doua locuri situandu-se Ungaria si Cehia, potrivit unui studiu efectuat de compania de sondaje IMAS si publicat marti de Banca Comerciala Romana (BCR).

Pe partea de utilizare a depozitelor, Romania se situeaza pe locul patru, dupa Slovacia - care se situeaza in fruntea clasamentului, Cehia si Austria, pe ultimele doua locuri fiind Cehia si Ucraina.

Erste Group, care controleaza BCR, lucreaza cu aproximativ 800.000 de clienti din categoria intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) in ECE si are o cota de piata de circa 29% pe acest segment. De asemenea, 15% din IMM-uri sunt clienti cu credite ai Erste Group.

Totodata, BCR are o cota de piata de 28% pe piata din Romania pe segmentul IMM, iar 24% dintre aceste companii au credite la BCR.

Microintreprinderile si IMM-urile folosesc in medie cate noua produse bancare, mai arata studiul IMAS, care a fost realizat in lunile februarie-martie din 2008, respectiv 2009, si reflecta evolutia anuala la nivelul trimestrelor I.

"Adaptarea la specificul regional si politica apropierii de client sunt avantaje competitive pe care vrem sa le pastram in strategia pe retail. Criza financiara va duce la o revenire a practicii de a derula toate afacerile prin intermediul unei singure banci principale, cu care s-a construit o relatie de durata", a spus Thomas Uher, membru in consiliul de administratie al Erste Bank Austria responsabil de segmentul corporativ.

Potrivit oficialilor bancii, strategia BCR pe segmentul IMM se axeaza pe trei canale, respectiv calitatea serviciilor si intelegerea clientilor, gestionarea riscului si canalele de distributie.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#imm, #criza, #depozite, #credite , #Produse