Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cat cheltuiesc online femeile din Romania

Cat cheltuiesc online femeile din Romania


Valoarea transferurilor realizate de catre clientele BCR prin Internet Banking in primul semestru a avansat cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 484,5 milioane de lei, din care cuantumul schimburilor valutare a fost de 91,6 milioane lei, in crestere cu 38%, a anuntat, miercuri, banca.

In primele sase luni ale anului trecut, valoarea transferurilor efectuate de femei prin Internet Banking a fost de 404,8 milioane de lei, iar schimburile valutare prin acest canal au totalizat 66 milioane de lei, a declarat Elena Voichita Ionescu Turda, seful departamentului e-channels din cadrul BCR.

Totodata, transferurile interbancare online in lei au inregistrat o crestere de 21% in primul semestru, de la 100 milioane de lei la 121,6 milioane lei.

Femeile efectueaza tranzactii online cu valori medii de 1.000 de lei, in timp ce barbatii ajung la 1.500 de lei per tranzactie, insa doamnele platesc cu 4% mai mult facturi, in topul platilor de utilitati situandu-se serviciile de telefonie, energie si rambursarea creditelor pe card.

Valoarea medie a unui depozit deschis de femei prin internet banking este de 28.000 de lei, iar la barbati de 33.000 lei. Dintre depozitele deschise de femei in primul semestru, 7,5% au valori de peste 100.000 lei. Valoarea maxima a unui depozit de o femeie in prima jumatate a acestui an a fost de 2,2 milioane de lei.

In ceea ce priveste economisirea, ponderea femeilor in portofoliul BCR este de 55%, dar acestea economisesc sume cu 17% mai mici decat barbatii, potrivit Catalinei Zincenco, sef departament produse de economisire si investitii.

"Femeile au inceput sa inteleaga ca enomisirile pe termen lung sunt mult mai avantajoase decat cele pe termen scurt, acestea economisind preponderent in lei", a spus Zincenco.

Din depozitele deschise de femei, 78% sunt cu maturitati de 1-3 luni, insa un depozit este pastrat in banca circa 20 de luni.

Incepand din 2008, cand a debutat criza, ponderea economiilor a crescut succesiv, ajungand in prezent la 25% din sumele castigate, la un venit mediu net incasat de 1.900 de lei, atat la femei, cat si la barbati.

"Oamenii se tem de ziua de maine si au inceput sa economiseasca mai mult pentru a avea o siguranta mai crescuta", a mai declarat Zincenco.

In perioada ianuarie-mai, piata economisirii a crescut cu 5,5% fata de decembrie 2011, respectiv 6,4 miliarde lei, la 121 miliarde lei.

Pe segmentul fondurilor de investitii, femeile au o pondere de 43% in portofoliul BCR.

In ceea ce priveste cardurile de credit, femeile efectueaza plati de aproximativ 500 lei, iar barbatii de 400 de lei, potrivit Ginei Stancu, sef proiect carduri BCR.

"Femeile cheltuiesc mai mult pe haine, produse de infrumusetare, pachete de sanatate. Vara se inregistreaza in general o crestere a cheltuielilor pe cardurile de credit, pentru vacante, renovarea caselor, pentru magazine de tip Do It Yourself", a precizat Stancu.

Ea a adaugat ca, in ultima perioada, au crescut achizitiile in rate pe cardurile de credit, pentru ca astfel clientii pot cumpara de cinci ori mai mult la o tranzactie, platile fiind esalonate. Totodata, oamenii sunt mai constiinciosi cu plata la timp a cheltuielilor efectuate pe card.

BCR, membra a Erste Group, este cel mai mare grup financiar din Romania. Grupul austriac Erste este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din Europa Centrala si de Est.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1566 ori