Noul BCR va fi lansat luni, 3 septembrie

Duminica, 02 Septembrie 2007, ora 21:58
1087 citiri

Banca Comerciala Romana, membra a Grupului austriac Erste, a finalizat Programul de Integrare si Dezvoltare, derulat pe o perioada de aproape doi ani, pentru care a alocat 200 de milioane euro si va anunta, pe 3 septembrie, lansarea 'noului BCR', potrivit unui anunt facut de purtatorul de cuvant al bancii, Corneliu Cojocaru.Programul (IDP - Integration and Development Program) a vizat toate segmentele activitatii BCR, de la corporate, retail si managementul riscului, raportari si controlling, inclusiv Basel II, pana la zona de operatiuni si IT (care cuprinde intre altele activitatile de reproiectare procese, achizitii si managementul proprietatilor) si alte functii suport (de exemplu resurse umane, marketing si comunicare).

Intregul program a avut ca obiectiv orientarea cat mai deplina spre client, spre satisfacerea nevoilor acestuia.

Prin acest program, BCR a implementat o serie de masuri de reorganizare interna, prin care urmareste sa furnizeze cele mai bune rezultate pentru clienti si actionarii sai, printr-o segmentare adecvata a clientelei, prin elaborarea unor solutii dedicate dezvoltarii afacerilor, printr-o oferta de produse si servicii creativa, inovativa, flexibila si continuu imbunatatita si prin intermediul unui grad inalt de accesibilitate al ofertei sale, potrivit unui comunicat al bancii.

Unul dintre cele peste 40 de proiecte cuprinse in Program are in vedere transformarea modelului operational si interactiunea cu clientii la nivel central si in reteaua de unitati, iar BCR a separat complet activitatile de retail de cele corporate si a centralizat managementul riscului si functiile de back-office si suport.

Incepand cu 23 iulie, liniile functionale retail si corporate au fost complet separate, inclusiv in reteaua de unitati.

'Am realizat un pas foarte important, as putea spune istoric, in procesul de transformare a BCR. Sunt convins ca, foarte curand, clientii nostri vor realiza beneficiile acestei imbunatatiri substantiale a activitatii BCR.

Banca este capabila sa utilizeze mult mai bine resursele si inteligenta interna pentru adaugarea de valoare in folosul clientilor, care ne vor fi parteneri pe termen lung', aprecia presedintele executiv al BCR, Nicolae Danila, intr-o analiza privind stadiul derularii IDP - BCR.

Noul model operational pentru retail asigura servicii mai bune, livrate rapid, atat pentru persoane fizice cat si pentru microintreprinderi si clientii private banking, potrivit oficialilor bancii.

Clientii retail vor avea o larga accesibilitate la oferta BCR prin reteaua de unitati si prin canale alternative dezvoltate, beneficiind de serviciile unui personal profesionist si motivat precum si de consultanta specializata pe segmente specifice de clienti.

Prin acest program, BCR isi concentreaza atentia spre dezvoltarea puternica de noi produse si servicii, subsegmentarea clientelei asigurand o mare flexibilitate in abordarea nevoilor clientilor.

In dezvoltarea activitatii de retail au fost deja implementate masuri vizand dezvoltarea masiva a retelei de unitati, care va ajunge, in 2009, la aproape 700 de sucursale si agentii.

Pentru imbunatatirea structurii interne au fost definite noi roluri pentru personalul din front-office precum acordarea de consultanta generala si consultanta specifica pe segmente de clienti, monitorizarea satisfactiei clientilor, dezvoltarea unui set de instrumente de sprijin pentru forta de vanzare, concomitent cu intrarea intr-un program vast de pregatire in sfera produselor bancare si a tehnicilor de vanzari.

Noul model operational de unitate BCR va oferi servicii de vanzari si consultanta pe segmente de clienti, tranzactii cu numerar, efectuarea de operatiuni rapide, self-service si servicii de vanzare si consultanta ale expertilor din subsidiarele BCR (leasing, asigurari etc.).

Totodata, activitatea de retail se va imbogati cu noi produse si servicii: vor fi deschise centre specializate pentru credite ipotecare, va fi lansat serviciul telephone banking, va fi lansat un pachet de servicii legate de contul curent.

Un obiectiv important in implementarea unor standarde inalte de calitate a fost si crearea biroului Ombudsman care va rezolva operativ sesizarile clientilor. Activitatea de retail din fiecare judet va fi coordonata de un director retail judetean.

Pe segmentul corporate, esenta transformarii structurale a reprezentat-o generalizarea aplicarii managementului dedicat al relatiei cu clientii si segmentarea puternica a clientelei. Activitatea corporate are in vedere cinci segmente principale de clienti - Clienti Mari ai Grupului (GLC), Clienti Mari pe plan local, Municipalitati mari, Real Estate si IMM-uri si Mici Municipalitati.

Primele patru segmente sunt gestionate la nivel central cu cooperare pe plan regional sau local, dupa caz.

In teritoriu, au fost infiintate si sunt operationale 52 de centre de afaceri, care vor oferi in principal servicii bancare pentru IMM-uri si pentru municipalitatile mici. In fiecare judet exista cate un centru de afaceri cu exceptia a sase judete unde exista doua astfel de centre si a Bucurestiului, unde exista sase centre.

Fiecare client va avea dedicat un manager de relatii, care ii va cunoaste nevoile si ii va oferi solutii.

Operatiunile curente ale persoanelor juridice se vor desfasura, in continuare, in unitatile teritoriale de retail, in zona rapida.

Banca se va concentra, in a doua parte a anului, asupra pregatirii personalului si pe introducerea de noi produse, in special in zona centrelor de afaceri si respectiv in sfera activitatii de Trade Finance si Project Finance.

IDP a avut ca obiective cheie consolidarea in continuare a pozitiei BCR de lider pe piata bancara romaneasca, cresterea eficientei si profitabilitatii, implementarea celor mai bune practici ale Grupului Erste Bank in beneficiul clientilor, actionarilor si salariatilor BCR, modernizarea tuturor proceselor in acord cu standardele unui Grup bancar european, lider pe piata financiara din centrul si estul continentului.

Banca Comerciala Romana a inregistrat un profit net de 139,5 milioane euro, in trimestrul unu 2007, in crestere cu 21,4 la suta fata de aceeasi perioada a anului 2006.

Datele prezentate de BCR reprezinta rezultatele consolidate neauditate conform IFRS. Contul de profit si pierdere a fost convertit utilizand rata de schimb medie de 3,33 RON/EUR, in timp ce bilantul contabil a fost convertit la cursul de schimb de inchidere de 3,13 RON/EUR.

Veniturile nete din dobanzi au crescut cu 12,2 la suta, de la 786,2 milioane lei (221,5 milioane euro) la 882,2 milioane lei (264,9 milioane euro). Veniturile nete din comisioane au crescut cu 36,3 la suta, de la 257,1 milioane lei (72,4 milioane euro) la 350,4 milioane lei (105,2 milioane euro). Veniturile operationale au crescut cu 23,3 la suta, de la 1,176 miliarde lei (331,3 milioane euro) la 1,450 miliarde lei (435,4 milioane euro).

Cheltuielile administrative generale au crescut cu 19,5 la suta, de la 655,2 milioane lei (184,6 milioane euro) la 783,1 milioane lei (235,2 milioane euro).

Profitul net inainte de impozitare a crescut cu 22,4 la suta, de la 452,7 milioane lei (127,5 milioane euro) la 554,0 milioane lei (166,3 milioane euro). Profitul net dupa impozitare si plata intereselor minoritare a crescut cu 21,4 la suta, de la 382,8 milioane lei (107,8 milioane euro) la 464,6 milioane lei (139,5 milioane euro).

Raportul cost/venituri a cunoscut o imbunatatire de la 55,7 la suta, in anul financiar 2006, la 54 la suta.

Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a crescut de la 18,8 la suta, in anul financiar 2006, la 21,2 la suta. Valoarea totala a activelor a crescut cu 5,8 la suta, de la 47.435,8 milioane lei (14.034,2 milioane euro), la 31 decembrie 2006, la 50.165,1 milioane lei (16.027,2 milioane euro).

'BCR face fata cu succes provocarilor implementarii noilor concepte organizationale si adaptarii politicilor sale la noile cerinte ale mediului de afaceri, simplificand si crescand eficacitatea in dezvoltarea parteneriatelor cu clientii nostri', a subliniat presedintele executiv al bancii, Nicolae Danila.

'In timp ce am accelerat procesul de integrare in cadrul Grupului Erste Bank am reusit sa obtinem rezultate foarte bune in raport cu obiectivele stabilite pentru semestrul I 2007 si, mai mult, in extinderea portofoliului nostru de afaceri.

Sunt increzator ca vom continua sa ne intarim pozitia pe piata romaneasca prin indeplinirea obiectivelor stabilite pentru anul 2007 si prin sporirea capacitatii noastre de a crea valoare in beneficiul actionarilor, clientilor si angajatilor nostri', a apreciat Danila.

Pe fondul unei cresteri cu 23,3 la suta a veniturilor operationale ale Grupului BCR, care depaseste semnificativ cresterea cu 19,5 la suta a cheltuielilor administrative generale, profitul operational a crescut puternic cu 28,2 la suta, de la 520,8 milioane lei, pana la 666,8 milioane lei.

Principalul motor al acestei imbunatatiri a fost cresterea puternica a creditelor acordate clientilor la nivelul Grupului BCR (creditele inainte de provizioane au crescut cu 14,3 la suta), generand o crestere semnificativa a venitului net din dobanzi (+12,2 la suta) si respectiv a venitului net din comisioane (+36,3 la suta).

Cheltuielile operationale au sporit cu 19,5 la suta, aceasta evolutie fiind generata in special de substantiala extindere a retelei teritoriale a bancii cu 34 unitati in semestrul I 2007.

Cerinta de provizionare a riscului de credit a crescut cu 10,3 la suta, la valoarea de 875,9 milioane lei, nivelul actual al provizioanelor fiind in conformitate cu calitatea si structura portofoliului de credite.

Profitul net consolidat dupa impozitare si plata intereselor minoritare a crescut cu 21,4 la suta, la valoarea de 464,6 milioane lei (139,5 milioane euro), atingand cel mai ridicat nivel din istoria Grupului BCR.

Rentabilitatea capitalului propriu a crescut la 21,2 la suta de la 18,8 la suta.

Datorita cresterii venitului operational, raportul cost/venituri s-a imbunatatit la 54 la suta, de la 55,7 la suta.

Activele totale au crescut cu 5,8 la suta, de la 47.435,8 milioane lei (14.034,2 milioane euro) la 31 decembrie 2006 la 50.165,1 milioane lei (16.027,2 milioane euro) la sfarsitul semestrului I 2007. Aceasta a inclus o crestere de 14,3 la suta a imprumuturilor si avansurilor catre clienti (inainte de provizionare) si respectiv de 2,1 la suta a sumelor datorate clientilor.

Volumul agregat al portofoliului de credite catre clienti (inainte de provizionare) a crescut cu 14,8 la suta, de la 24,570 miliarde lei (7,269 miliarde euro), la 31 decembrie 2006, la 28,208 miliarde lei (9,012 miliarde euro).

Creditele retail au atins valoarea de 11,793 miliarde lei (peste 3,768 miliarde euro, au reprezentat cel mai dinamic plasament al BCR in semestrul I 2007, cu o crestere de 19,4 la suta, fata de decembrie 2006, iar acest rezultat se datoreaza in principal creditului de consum, care a crescut cu peste 21 la suta.

Creditele pe termen mediu si lung reprezinta 76 la suta din portofoliul de credite. Creditele in moneda nationala predomina portofoliul BCR, reprezentand 58,4 la suta din total credite, peste media pietei.

Portofoliul de credite Corporate (neconsolidat) a crescut cu 11,7 la suta, comparativ cu finele anului 2006, pana la 16,415 miliarde lei (5,244 miliarde euro). Aceasta crestere a fost alimentata in principal de sectorul IMM-urilor.

Depozitele de la clienti au crescut cu 2,6 la suta, la 25,122 miliarde lei (8,026 miliarde euro) de la 24,477 miliarde lei, la 31 decembrie 2006. Depozitele Retail au continuat sa creasca (cu 11,4 la suta, la 13,417 miliarde lei). Depozitele Corporate au inregistrat o scadere usoara, cu 6,5 la suta, la 11,705 miliarde lei (3,739 miliarde euro).

Raportul credite/depozite a marcat o crestere semnificativa, pana la nivelul de 112,3 la suta la 30 iunie 2007 de la 100,4 la suta, la sfarsitul anului 2006, datorita unei cresteri mai rapide a creditarii fata de economisire.

BCR a continuat sa isi consolideze pozitia de lider pe piata cardurilor de debit si credit, atingand nivelul de 2,3 milioane de carduri active (o crestere anuala de aproximativ 14,64 la suta).

Numarul de carduri de debit active a fost de 2,12 milioane ceea ce reprezinta o crestere de 12,81 la suta, fata de semestrul I 2006. Cardurile de credit devin din ce in ce mai populare: numarul de carduri de credit BCR active a crescut cu 41,66 la suta, fata de semestrul I 2006, depasind numarul de 180.500. BCR a continuat extinderea retelei proprii de ATM-uri la 1.387 unitati (16,94 la suta, crestere anuala) si a celei de POS-uri la 11.481 unitati (58,18 la suta, crestere anuala).

Reteaua teritoriala a BCR s-a extins in semestrul I 2007 prin deschiderea a 34 de noi unitati, avand 506 de unitati la sfarsitul lunii iunie, in timp ce numarul salariatilor a scazut cu 2,1 la suta, fata de decembrie 2006 la 10.876 persoane.

BCR, membra a Grupului Erste Bank, este o banca universala care gestioneaza active de peste 14,6 miliarde euro. Pachetul majoritar de actiuni al BCR a fost achizitionat de Erste Bank din Austria in 2005, care a platit 3,75 miliarde euro pentru aceasta tranzactie.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.rompres.ro/ target=_blank>Rompres</a>)