Producatorul Bergenbier, achizitionat cu 2,6 miliarde euro

Marti, 03 Aprilie 2012, ora 19:02
2568 citiri
Producatorul Bergenbier, achizitionat cu 2,6 miliarde euro

StarBev, compania producatoare a brandurilor Bergenbier, Stella Artois, Beck's si Leffe, printre altele, va fi achizitionata cu 2,6 miliarde euro de Molson Coors Brewing Company.

StarBev are sedii in Amsterdam si Praga si detine noua fabrici de bere in Europa Centrala si de Est, inregistrand vanzari de circa 0,7 miliarde euro si un profit de 241 milioane euro, releva un comunicat de presa.

"Achizitia StarBev se incadreaza perfect in strategia Molson Coors de dezvoltare a portofoliului de marci premium si de extindere catre pietele cu potential de crestere din toata lumea," a spus Peter Swinburn, Presedinte si CEO Molson Coors.

"Piata de bere din Europa Centrala si de Est este atractiva, avand tendinte istorice de dezvoltare si potential de revenire pe masura ce regiunea se intoarce la ratele de crestere din perioada pre-criza".

In urma acestei achizitii, Molson Coors obtine o platforma importanta de dezvoltare si "un fundament excelent de la care sa extindem marcile-cheie, cum este Carling, in Europa Centrala si de Est", sustine Swinburn.

StarBev are peste 4.100 de angajati si operatiuni de productie in Republica Ceha, Romania, Serbia, Croatia, Bulgaria, Ungaria si Muntenegru si se afla in topul primelor trei companii producatoare de bere din fiecare din aceste piete, plus Bosnia-Herzegovina si Slovacia. Compania produce anual 13,3 milioane de hectolitri.

In urma achizitiei, Molson Coors estimeaza ca o parte semnificativa din veniturile sale vor proveni din pietele emergente si cele de crestere.

"Incheierea de achizitii targetate care extind prezenta noastra globala si conduc la cresterea valorii in beneficiul actionarilor reprezinta un pilon-cheie al strategiei noastre de crestere declarate. Ne angajam sa fim un cumparator disciplinat.

Credem ca aceasta achizitie atractiva din punct de vedere financiar, care indeplineste toate cerintele noastre de obtinere a unui randament corespunzator capitalului investit, este in linie cu aceste obiective", a mai declarat presedintele Molson Coors.

Beneficii de 50 milioane de dolari in primul an

Conform estimarilor sale, tranzactia va avea rezultate in beneficiul actionarilor inca din primul an si va genera, pana in 2015, aproximativ 50 milioane dolari prin implementare de sinergii operationale, in principal provenind din eficientizarea procesului de productie, achizitii, sistematizari si arii adiacente.

La randul sau, CEO-ul StarBev, Alain Beyens, declara ca intreaga companie e incantata sa devina parte a uneia dintre cele mai mari companii de bere din lume. "Sunt convins ca Molson Coors va duce StarBev la nivelul urmator de crestere si dezvoltare", a declarat Beyens.

Tranzactia urmeaza sa fie aprobata de autoritatile europene in domeniul concurentei, finalizarea sa fiind estimata in urmatoarele luni.

Printre brandurile aflate deja in portofoliul Molson Coors se afla Coors si Molson, dar si Heineken si Corona prin parteneriate.

ANPC, atac la site-urile de comert chinezesti, Temu si Shein
ANPC, atac la site-urile de comert chinezesti, Temu si Shein
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) deruleaza o actiune de verificare a site-urilor de cumparaturi si aplicatii chinezesti care functioneaza ca o piata online, Temu si...
Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat, în China, noul model Galaxy C55, eveniment care a avut loc fără prea multe anunțuri spectaculoase. Telefonul este, în esență, identic cu modelul Galaxy M55, dar se distinge...
#producator Bergenbier StarBev, #achizitie producator Bergenbier, #Bergenbier Molson Coors , #Management