Yahoo cauta o achizitie, noi zvonuri privind preluarea AOL

Duminica, 26 Octombrie 2008, ora 22:43
1920 citiri
Yahoo cauta o achizitie, noi zvonuri privind preluarea AOL

Chiar daca rezultatele Yahoo au nemultumit unii analisti financiari, putea fi si mai rau, spun oficialii celui mai iubit portal din lume, care a anuntat ca doreste o achizitie de marca pentru a-si relansa afacerile online, ceea ce a realimentat zvonurile privind preluarea AOL

Totusi portalul America Online

nu ar face tocmai sens, deoarece AOL.com are servicii si sectiuni aproape

identice cu portalul Yahoo, doar ca sub numele si brandul propriu. Totusi,

Yahoo cauta bani pentru o achizitie, iar alte site-uri mai atractive

nu prea sunt disponibile pentru preluare. Time Warner, proprietarul

AOL, cauta de mai multi timp o solutie sa scape de aceasta divizie,

care pierde bani pe partea de ISP (dial-up, cablu, fibra) si continua

sa castige prea putin prin portal pentru a fi o companie atractiva.

"Punem deoparte niste

bani care sa ne permita sa realizam cateva proiecte pe care le avem

in vedere", a declarat laconic directorul financiar al Yahoo (CFO)

Blake Jorgensen. Compania a discutat din luna aprilie cu oficialii Time

Warner despre o eventuala preluare a America Online.

Sursele spun ca tranzactia

este destul de aproape de finalizare.

O fuziune intre cele doua site-uri

ar putea creste cota Yahoo pe segmentul publicitatii online, singura

care mai creste in perioada de criza economica din Statele Unite. Cota

mai mare ar aduce Yahoo mai aproape de Google si ar mari distanta fata

de Microsoft. Asta daca compania fondata de Bill Gates nu face vreo

alta achizitie inainte Yahoo. AOL ramane totusi un portal de moda mai

veche si are ca principala sursa de venit reclamele de tip banner, pe

care Yahoo incearca sa le mai elimine prin noi tehnologii de advertising

specifice mediului Web 2.0.

Microsoft pe de alta parte

nu mai are alta alternativa decat sa cumpere AOL, deci s-ar putea sa

iasa o lupta destul de dificila intre cei doi rivali, dupa ce Yahoo

abia a scapat de a fi achizitionat de Microsoft. "Daca reusesti

sa obtii AOL, casigi o afacere destul de buna din domeniul bannerelor",

a apreciat un analist. "Problema care se pune este daca Yahoo mai

face bine mergand in directia aceasta", a subliniat el.

Yahoo a anuntat ca rezultate

pentru trimestrul al treilea o scadere cu 64% a profitului fata de anul

trecut. Pentru a redresa situatia, Yahoo a anuntat concedierea a 1.500

de angajati si un plan de restructurare care diminueaza cheltuielile

cu 400 de milioane de dolari pe an. Toate acestea au facut ca valoarea

actiunilor Yahoo sa creasca. Desi au scazut cam 48% de la inceputul

acestui an, actiunile Yahoo au crescut 5,2% saptamana aceasta si inca

3,2% dupa anuntarea rezultatelor.

Pe de alta parte, industria

bannerelor este in crestere, surprinzator pentru piata Statelor Unite,

mult mai familiarizata cu Web 2.0. Incasarile din publicitatea cu bannere

cresc cu 17 procente anul acesta, reprezentand o industrie de 8,3 miliarde

de dolari conform Barclays Capital. Sigur, cresterea s-a mai incetinit,

fata de +33% anul trecut, dar este o industrie care merge inainte. Veniturile

din publicitatea pe site-urile Yahoo au crescut cu doar 3% dupa cum

arata propriile declaratii. Anul trecut, veniturile portalului crescusera

cu 21% fata de 2006.

 

Un articol de Dan Dragomir