Chiar daca rezultatele Yahoo au nemultumit unii analisti financiari, putea fi si mai rau, spun oficialii celui mai iubit portal din lume, care a anuntat ca doreste o achizitie de marca pentru a-si relansa afacerile online, ceea ce a realimentat zvonurile privind preluarea AOL
Totusi portalul America Online
nu ar face tocmai sens, deoarece AOL.com are servicii si sectiuni aproape
identice cu portalul Yahoo, doar ca sub numele si brandul propriu. Totusi,
Yahoo cauta bani pentru o achizitie, iar alte site-uri mai atractive
nu prea sunt disponibile pentru preluare. Time Warner, proprietarul
AOL, cauta de mai multi timp o solutie sa scape de aceasta divizie,
care pierde bani pe partea de ISP (dial-up, cablu, fibra) si continua
sa castige prea putin prin portal pentru a fi o companie atractiva.
"Punem deoparte niste
bani care sa ne permita sa realizam cateva proiecte pe care le avem
in vedere", a declarat laconic directorul financiar al Yahoo (CFO)
Blake Jorgensen. Compania a discutat din luna aprilie cu oficialii Time
Warner despre o eventuala preluare a America Online.
Sursele spun ca tranzactia
este destul de aproape de finalizare.
O fuziune intre cele doua site-uri
ar putea creste cota Yahoo pe segmentul publicitatii online, singura
care mai creste in perioada de criza economica din Statele Unite. Cota
mai mare ar aduce Yahoo mai aproape de Google si ar mari distanta fata
de Microsoft. Asta daca compania fondata de Bill Gates nu face vreo
alta achizitie inainte Yahoo. AOL ramane totusi un portal de moda mai
veche si are ca principala sursa de venit reclamele de tip banner, pe
care Yahoo incearca sa le mai elimine prin noi tehnologii de advertising
specifice mediului Web 2.0.
Microsoft pe de alta parte
nu mai are alta alternativa decat sa cumpere AOL, deci s-ar putea sa
iasa o lupta destul de dificila intre cei doi rivali, dupa ce Yahoo
abia a scapat de a fi achizitionat de Microsoft. "Daca reusesti
sa obtii AOL, casigi o afacere destul de buna din domeniul bannerelor",
a apreciat un analist. "Problema care se pune este daca Yahoo mai
face bine mergand in directia aceasta", a subliniat el.
Yahoo a anuntat ca rezultate
pentru trimestrul al treilea o scadere cu 64% a profitului fata de anul
trecut. Pentru a redresa situatia, Yahoo a anuntat concedierea a 1.500
de angajati si un plan de restructurare care diminueaza cheltuielile
cu 400 de milioane de dolari pe an. Toate acestea au facut ca valoarea
actiunilor Yahoo sa creasca. Desi au scazut cam 48% de la inceputul
acestui an, actiunile Yahoo au crescut 5,2% saptamana aceasta si inca
3,2% dupa anuntarea rezultatelor.
Pe de alta parte, industria
bannerelor este in crestere, surprinzator pentru piata Statelor Unite,
mult mai familiarizata cu Web 2.0. Incasarile din publicitatea cu bannere
cresc cu 17 procente anul acesta, reprezentand o industrie de 8,3 miliarde
de dolari conform Barclays Capital. Sigur, cresterea s-a mai incetinit,
fata de +33% anul trecut, dar este o industrie care merge inainte. Veniturile
din publicitatea pe site-urile Yahoo au crescut cu doar 3% dupa cum
arata propriile declaratii. Anul trecut, veniturile portalului crescusera
cu 21% fata de 2006.
Un articol de Dan Dragomir