Ce afaceri aveau noii actionari Blue Air inainte de a "prinde aripi"

Luni, 20 Mai 2013, ora 12:55
17147 citiri
Ce afaceri aveau noii actionari Blue Air inainte de a "prinde aripi"

In ciuda informatiilor oficiale despre nationalitatea unora dintre noii actionari de la Blue Air, compania care a preluat-o, Airline Management Solutions, are capital 100% romanesc. Originea capitalului investit este diversa: afacerile sotiilor, turism sau comert cu cereale.

Directorul general al Blue Air, Gheorghe Racaru, a negat orice legatura pe care ar avea-o noii actionari ai operatorului low cost cu Nelu Iordache, omul de afaceri care controla Blue Air si Romstrade si care se afla acum in arest, cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii alocati pentru construirea autostrazii Nadlac-Arad.

"Nu e absolut nicio legatura. Cunoscand structura actionariatului pot sa garantez 100% ca nu e altcineva in spate, decat cei mentionati acolo. O sa va convingeti in viitor", a precizat directorul general al Blue Air, Gheorghe Racaru, potrivit Digi 24.

Airline Management Solutions a preluat Blue Air

Potrivit datelor de la Registrul Comertului, Airline Management Solutions a fost infiintata pe 17 aprilie si are ca actionari patru persoane fizice din Bucuresti, respectiv Teodor Cristian Rada, Marius Mihail Puiu, Tudor-Zamfir Constantinescu si Luciana Paunescu.

Airline Management Solutions a facut o oferta de 30 de milioane de euro pentru preluarea fondului de comert al Blue Air (care include brandul Blue Air, know-how-ul si platforma de vanzare, nu si activele imobilizate ale companiei).

Tranzactia consta si in si preluarea unor obligatii de 28 milioane euro, din care 24 milioane euro reprezinta bilete platite in avans de catre 276.000 de pasageri. Cei patru actionari la Airline Management Solutions detin pachete diferite de actiuni si, tinand cont de "afacerile" pe care le au, se pune intrebarea de unde au avut banii necesari pentru achizitia Blue Air.

Cine sunt actionarii Airline Management Solutions

Teodor Cristian Rada detine un pachet de actiuni de 33% din Airline Management Solutions, ceea ce a presupus un efort financiar de 9,9 milioane de euro pentru achizitia Bule Air.

Teodor Cristian Rada

Rada a fost pilot la Blue Air, potrivit profilului sau pe google+ a absolvit in 2007 Academia Romana de Aviatie. Nu are nicio afacere, singura sursa de venit fiind salariul de pilot.

De cand a terminat Academia, in sase ani, Rada ar fi incasat 51.000 de euro, cu conditia sa fi fost remunerat cu salariul minim pe care il primeste un pilot incepator. Chiar daca Rada ar fi primit un salariu mai mare pe an, este dificil de spus de unde a avut 9,9 milioane de euro, suma necesara pentru achizitia pachetului de 33% din actiunile Blue Air.

Marius Mihail Puiu detine 33% din actiunile firmei Airline Management Solutions si este administrator al mai multor companii din Romania, specializate in comertul cu cereale sau cu activitate in domeniul logistic, precum Link Exim si Ravenclaw Consult.

Marius Mihail Puiu este sotul austriecei Monika Puiu, care ocupa functia de managing partner al dealer-ului de utilaje agricole NHR Agropartners, fiind in acelasi timp si responsabila de divizia locala de trading cu cereale a austriecilor de la VA Intertrading, businessuri despre care spune spune ca ruleaza 200 milioane de euro pe an.

Tudor-Zamfir Constantinescu este administratorul Airline Management Solutions. A fost pilot la Blue Air. El detine un pachet de 17% din actiunile Airline Management Solutions, pentru care ar fi trebuit sa contribuie cu 5,1 milioane de euro la preluarea Blue Air. Nu are nicio alta afacere.

Luciana Paunescu

Luciana Paunescu detine Blue Air Travel si a fost director executiv la Maxitours Belgia, care are in oferta diverse destinatii din Romania, potrivit profilului de Linkedin. In acest moment locuieste la Bruxelles si conduce Blue Air Travel. Detine 17% din Air Lines Management Solutions, pachet pentru care ar fi trebuit sa achite 5,1 milioane de euro.

Planurile de viitor ale Blue Air

Noul proprietar Blue Air vrea consolidarea pozitiei in piata a operatorului aerian, vizand afaceri mai mari in 2014-2015 si extinderea flotei, potrivit reprezentantilor companiei.

"Flota Blue Air va fi in continuare modernizata si va creste numarul de aeronave in viitorul apropiat. Este un business plan asumat in cadrul procedurii de licitatie", a declarat, intr-o conferinta de presa, directorul general al companiei, Gheorghe Racaru.

Compania a mai anuntat ca viitorii actionari vizeaza, printre altele, consolidarea brand-ului, pastrarea afacerilor in 2013 la nivelul de anul trecut si un avans de 3-5% a rulajului in urmatorii doi ani, cresterea gradului de incredere in operatiunile efectuate de companie si investitii in specializarea celor peste 400 de angajati.

Situatia Blue Air

In prezent, Blue Air opereaza zboruri cu opt aeronave, catre 30 de destinatii europene cu plecare din Bucuresti, Bacau si Sibiu.

Blue Air si constructorul Romstrade, aflat in insolventa, sunt cele mai importante companii controlate de omul de afaceri Nelu Iordache, cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii alocati pentru construirea autostrazii Nadlac-Arad si aflat in prezent in detentie.

Compania aeriana low cost a transportat anul trecut 1,45 milioane de pasageri si are afaceri anuale de aproape 150 milioane euro. Principalul competitor, Wizz Air, a transportat 2,7 milioane pasageri si estimeaza trei milioane de pasageri pentru anul acesta.

Conform datelor remise la Ministerul Finantelor, compania aeriana a incheiat anul 2011 cu afaceri de 575,5 milioane lei si pierderi de 48,5 milioane lei. La finele lui 2011, datoriile companiei se ridicau la 393,8 milioane lei.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

SUA sunt cel mai mare producător mondial de petrol de șase ani consecutivi. În 2023 au doborât recordurile privind producția
SUA sunt cel mai mare producător mondial de petrol de șase ani consecutivi. În 2023 au doborât recordurile privind producția
În timp ce în Uniunea Europeană statele membre reduc producția de petrol și gaze naturale pentru a îndeplini țintele de mediu, Statele Unite ale Americii au fost în 2023 cel mai mare...
Comisia Europeană nu este acord cu TikTok Lite, noua scorneală a gigantului tech. Temeri că minorii ar putea avea acces la conținut periculos
Comisia Europeană nu este acord cu TikTok Lite, noua scorneală a gigantului tech. Temeri că minorii ar putea avea acces la conținut periculos
Comisia Europeană a anunțat recent că va investiga programul TikTok Lite, suspectând că acesta poate avea un impact negativ asupra sănătății mintale a utilizatorilor. Programul, care...
#preluare Blue Air, #companie Blue Air, #Airline Management Solutions , #Management