Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Blue Air a fost cumparata de firma belgiana Maxi Tours si doi actionari romani

Blue Air a fost cumparata de firma belgiana Maxi Tours si doi actionari romani


Cea mai mare companie aeriana low cost din Romania, Blue Air, a fost cumparata de asocierea Airline Management Solutions, formata din firma belgiana Maxi Tours si doi actionari romani, pentru suma de 30 milioane de euro.

Airline Management Solutions a castigat licitatia pentru preluarea fondului de comert al Blue Air si va prelua si datoriile companiei, estimate la opt milioane de euro.

"Am semnat documentele preliminare pentru finalizarea unui proces necesar pentru Blue Air, redresarea companiei in afara insolventei, prin transferul business-ului. Am pornit intr-o cursa accelerata pentru a da companiei sanse reale de redresare, in contextul insolventei actionarului majoritar. Am reusit sa atragem intr-o prima faza 12 investitori interesati si, in doar o luna de la anuntul de vanzare am selectat o oferta castigatoare.

Este acum randul actionarilor si a creditorilor sa valideze oferta pentru ca prima companie aviatica privata 100% romaneasca sa intre intr-o noua etapa e vietiiei care ii va permite sa isi consolideze pozitia pe piata din Europa", a declarat Andrei Cionca, Fondatorul Casei de Insolventa Transilvania, coordonatorul Comieiri de negociere pentru vanzarea Blue Air.

Oferta trebuie aprobata de creditori si actionari inainte de a se face transferul efectiv al business-ului. Blue Air se vinde cu obligatii de aproximativ 28 milioane euro reprezentate in principal de obligatia de a transporta pasagerii care au achizitionat bilete in avans si de alte cateva creante.

Din 12 investitori interesati de Blue Air, doar doi au ramas in cursa

Trei investitori s-au calificat pentru preluarea Blue Air, o firma detinuta de omul de afaceri Dan Adamescu, o asociere din care face parte Medallion Air, controlata de Victor Dumitrescu, si o companie inregistrata in Belgia, insa doar ultimii doi au depus oferte.

Tranzactia vizeaza preluarea fondului de comert, care include brandul Blue Air, know-how-ul si platforma de vanzare, nu si activele companiei, iar licitatia porneste de la 6 milioane lei, au declarat surse apropiate situatiei, citate de Mediafax.

Printre obligatiile cumparatorului se numara plata datoriilor legate de activitatea curenta si onorarea zborurilor deja contractate, au precizat sursele.

Casa de Insolventa Transilvania, coordonatorul echipei de negociere pentru vanzarea Blue Air, a confirmat ca au fost depuse doua oferte finale de preluare a business-ului Blue Air, care vor fi deschise vineri, 17 mai.

"Daca toate conditiile solicitate sunt indeplinite, Comisia de vanzare, in urma deschiderii ofertelor, va desemna un castigator. Acest castigator va trebui ulterior aprobat de catre creditori si actionari inainte de a se face efectiv transferul business-ului", au mentionat reprezentantii Casei de Insolventa Transilvania.

Situatia Blue Air

In prezent, Blue Air opereaza zboruri cu opt aeronave, catre 30 de destinatii europene cu plecare din Bucuresti, Bacau si Sibiu.

Blue Air si constructorul Romstrade, aflat in insolventa, sunt cele mai importante companii controlate de omul de afaceri Nelu Iordache, cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii alocati pentru construirea autostrazii Nadlac-Arad si aflat in prezent in detentie.

Compania aeriana low cost a transportat anul trecut 1,45 milioane de pasageri si are afaceri anuale de aproape 150 milioane euro. Principalul competitor, Wizz Air, a transportat 2,7 milioane pasageri si estimeaza trei milioane de pasageri pentru anul acesta.

Rezultatele financiare ale Blue Air

Conform datelor remise la Ministerul Finantelor, compania aeriana a incheiat anul 2011 cu afaceri de 575,5 milioane lei si pierderi de 48,5 milioane lei. La finele lui 2011, datoriile companiei se ridicau la 393,8 milioane lei.

Flota companiei cuprinde in prezent noua aeronave Boeing, cu capacitati intre 126 si 168 de locuri.

CITR precizeaza in raportul privind cauzele si imprejurarile care au condus la insolventa Romstrade ca declinul constructorului a fost cauzat de investitii neproductive, costuri de finantare nesustenabile si scaderea profitabilitatii, fiind dificil de identificat acel "nucleu sanatos" de la care sa porneasca reconstructia firmei.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 6193 ori