Tribunalul Bucuresti a admis recursul Blue Air si a respins cererile de insolventa formulate de catre Carpatair si Service Excelence, a anuntat marti operatorul aerian intr-un comunicat preluat de NewsIn.
"Insolventa a fost judecata ieri si e o sentinta definitiva", a declarat marti, intr-o conferinta de presa, Sheriff Ussama, directorul general al Blue Air.
El a adaugat ca Blue Air "o duce mai bine acum" decat la sfarsitul anului trecut.
In octombrie anul trecut, Tribunalul Bucuresti admitea o cerere inaintata de Carpatair si Service Excellence Solutions pentru intrarea in insolventa a Blue Air, decizie pe care compania a contestat-o pe motiv ca nu are datorii catre cele doua firme.
Carpatair a depus la jumatatea lunii martie 2010, la Tribunalul Bucuresti, dosarul prin care cere insolventa Blue Air, in contul unei datorii in valoare de 30.000 de euro, ca urmare a inchirierii unei aeronave SAAB 2000 catre Blue Air, in luna septembrie 2009.
"La cateva zile dupa ce am depus dosarul de insolventa, Blue Air ne-a achitat datoria si noi le-am dat hartie ca am primit banii.
Dar dupa acest lucru ei nu s-au dus, probabil, la tribunal sa inchida dosarul.
Diligentele pentru inchiderea dosarului erau treaba lor", declara in octombrie anul trecut Paula Ardelean, vicepresedinte al Carpatair.
Blue Air a negat ca ar avea datorii neachitate catre cele doua companii, iar directorul general, Sherif Ussama, declara ca firma pe care o conduce isi achita datoriile catre stat si furnizori, in pofida blocajelor financiare la nivel national si chiar a procesului de restructurare a flotei pe care compania l-a finalizat recent.
Potrivit lui Ussama, Blue Air a inregistrat in urma insolventei pierderi de imagine care nu pot fi estimate.
"Cu toate acestea, clientii Blue Air nu si-au pierdut increderea in companie.
In ziua in care s-a anuntat intrarea in insolventa au fost cumparate bilete pentru o oferta speciala a Blue Air in valoare de circa 700.000 euro", a precizat Ussama.
El a adaugat ca Blue Air are datorii curente nesemnificative la companiile cu care lucreaza.
"Avem peste 600 de servicii si bunuri, asa ca e normal sa avem si intarzieri la plati.
La randul nostru, avem bani de recuperat din piata", a explicat Ussama.
Operatorul low-cost, detinut de omul de afaceri Nelu Iordache, opereaza peste 50 de rute europene, in 14 state.