BMW lanseaza hibridul i8

Sambata, 14 Septembrie 2013, ora 00:00
2612 citiri
BMW lanseaza hibridul i8

BMW a anuntat lansarea BMW i8, un model sport hibrid plug-in ce promite atribute de performanta si eficienta, intr-un ambalaj mai usor cu 30% fata de un model Seria 6. Masina intra pe piata din 2014, iar oficialii sustin ca au in plan sa aduca modelul si in Romania.

"Exista planuri pentru lansarea gamei BMW i si in Romania. Insa aceste automobile sunt sustinute puternic de o retea de servicii care asigura exploatarea la maxim a potentialului acestor modele, de exemplu BMW 360 Electric. Acum suntem in faza demararii programului de implementare a acestor servicii si este prematur sa vorbi de o data de lansare in Romania", au declarat reprezentantii BMW Romania pentru Business24.

Cel de-al doilea model prezentat sub marca BMW i combina un sistem de propulsie hibrid plug-in cu celula pasagerilor creata din plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP) si sasiul din aluminiu care inglobeaza motorul cu ardere interna si electromotorul, pachetul de acumulatori si suspensie.

Arhitectura LifeDrive ofera platforma ideala pentru o constructie cu masa minima, centru de greutate coborat si distributie perfect egala a maselor intre cele doua punti.

Motorul cu ardere interna si electromotorul, pachetul de baterii, electronica de putere, componentele sasiului si functiile structurale si de siguranta sunt dispuse in cadrul modulului Drive din aluminiu, in timp ce elementul central al modulului Life este celula CFRP a pasagerilor, cu 2+2 locuri. De asemenea, aceasta structura permite un nivel considerabil de libertate a designului pentru a oferi BMW i8 un aspect distinctiv.

Masa totala redusa a BMW i8 (1.490 kg) se datoreaza in special celulei pasagerilor realizata din CFRP. Chiar daca ofera componentei aceeasi rigiditate, acest material high-tech este cu 50% mai usor decat otelul si cu 30 de procente fata de aluminiu. Principiul designului ultrausor inteligent este aplicat la toate componentele automobilului.

Usile sunt realizate dintr-o structura interna din CFRP si un invelis exterior din aluminiu, cantarind astfel cu 50% mai putin decat o constructie conventionala. Constructia inteligenta a suportului din magneziu pentru panoul de instrumente aduce o reducere a masei cu aproximativ 30% in comparatie cu BMW Seria 6.

De asemenea, BMW i8 este primul automobil de serie din lume care este echipat cu sticla ranforsata chimic. Aceasta tehnologie inovatoare are ca rezultat o rezistenta foarte mare. Pe langa proprietatile de rezistenta si acustice excelente, un alt avantaj al acestei solutii este scaderea masei cu aproximativ 50% in comparatie cu sticla laminata conventional.

Cu o lungime de 4.689 mm, o latime de 1.942 mm si o inaltime de 1.293 mm, BMW i8 are proportiile unei masini sport tipice. Personalitatea dinamica este subliniata si de capota lunga, elementele aerodinamice evidente, linia alungita a plafonului, consolele scurte si ampatamentul de 2.800 mm.

Ecartamentul lat al masinii (1.644 mm pentru puntea fata, 1.715 mm pentru cea spate) completeaza prezenta dinamica puternica pe care o genereaza proportiile automobilului.

Imaginea frontala a BMW i8 este dominata de sportivitate. Prizele largi de aer din eleronul fata, aranjate pe mai multe niveluri, genereaza un sentiment puternic de profunzime. Grila BMW a radiatorului, foarte larga, se extinde pana la farurile subtiri, ceea ce accentueaza latimea BMW i8 si pozitia orientata spre drum.

Farurile LED integrale adopta traditionala forma U a modelelor BMW i. Lumina pentru faza scurta si cea lunga este emisa de o lentila pozitionata la exteriorul extrem al farului. Alaturi de aceasta este asa numita "Motorway Light" (lumina de autostrada), un far auxiliar care permite o raza de actiune semnificativ imbunatatita cand se conduce pe autostrazi si drumuri nationale la viteze de peste 120 km/h. Designul tridimensional al sursei de lumina confera un caracter sportiv.

Spatele este incadrat de pasajele sculptate ale rotilor. Luneta inclinata se deschide in sus, ceea ce permite un acces facil spre portbagajul aflat dedesubt. Stopurile, reflectoarele si difuzorul spate formeaza un ansamblu vizual care consolideaza aparitia puternica a automobilului. Asemenea farurilor, si stopurile cu design complex au forma literei U, caracteristica BMW i. Semnalizatoarele sunt integrate deasupra stopurilor, in linia in coborare a acoperisului. Toate luminile de la BMW i8 sunt echipate standard cu LED-uri.

Noul BMW i8 este prezentat in premiera la Salonul Auto de la Frankfurt si urmeaza sa aiba debutul pe piata la inceputul anului viitor. Pretul este 126000 Euro in Germania, 99125 Lire in Marea Britanie si 135700 $ in USA, include TVA si nu include bonificatia de mediu pentru automobile electrice oferite de guvernele acestor tari.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#lansare BMW i8, #pret BMW i8, #BMW i8 Romania , #Produse