BMW, cel mai mare producator de masini de lux din lume, a anuntat un profit peste estimari in cel de-al doilea trimestru, dar in scadere fata de anul precedent.
Compania a anuntat un profit inainte de impozitare de 2,27 miliarde euro, cu 19% sub cele 2,8 miliarde castigate cu un an in urma. Cu toate acestea, rezultatele sunt peste estimarile analistilor din piata, care prognozau un profit de 2,16 miliarde de euro, scrie Bloomberg.
In acelasi timp, vanzarile au crescut cu 7,3% la 19,2 miliarde de euro, datorita cresterii numarului de cumparatori pentru modelele din Seria 1 si X3. Grupul BMW si-a exprimat din nou dorinta de a livra mai multe masini decat in 2011, adica peste 1,67 milioane de vehicule.
"Grupul BMW are o retea de productie flexibila, si, in calitate de producator premium, se concentreaza pe mentinerea profitabitatii", a declarat Norbert Reithofer, CEO al companiei.
Actiunile companiei s-au apreciat cu 17% de la inceputul anului la bursa de la Frankfurt, iar valoarea BMW a ajuns la 38,7 miliarde de euro. Inainte de anuntarea rezultatelor, actiunile au atins o cotatie de 60,77 euro, o apreciere de 0,6%.